۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۷۸۷۸۵
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر مطرح کرد:

بیکاری طلاب معضلی پیش روی مدیریت جدید مرکز خدمات

بیکاری طلاب معضلی پیش روی مدیریت جدید مرکز خدمات
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: امروز در مجموعه طلاب با انباشته شدن بیکاری مواجه هستیم که این بیکاری بیش از صنوف دیگر قابل مشاهده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به پایان دوره ده ساله ریاست مرکز خدمات گفت: در دهه های اخیر شاهد ظهور پدیده ای نو و امیدبخش به نام مرکز خدمات حوزه بودیم و این مرکز که با دستور رهبر معظم انقلاب ایجاد شد، توانست در تمامی کشور و بلکه در برخی از حوزه های علمیه خارج از کشور فعالیت کند و با پشت گرمی این مرکز موجبات تسهیل در امور تحصیلی طلاب فراهم شد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب به خدمات متعدد مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: در بخش رسیدگی به خانواده های اموات کارهای خوبی در مرکز خدمات صورت گرفت و دلگرمی این خانواده ها به ماهیانه ای بود که هر ماه از این مرکز به حساب آن ها واریز می شود.

وی بیان داشت: در رابطه با امر ازدواج و جهیزیه و وام ازدواج با ایجاد کمیسیون های خاص، کارهای بسیار خوبی برای طلاب انجام شد. در بحث مسکن طلاب نیز در واقع مرکز خدمات عصر طلایی ایجاد کرد و با دادن تسهیلات به طلاب، فرصت خانه دار شدن را برای آنها فراهم کرد.

حجت الاسلام رضوی مهر به خدمات سلامت در مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: مرکز خدمات در زمینه سلامت و خدمات بیمه تکمیلی نیز کارنامه خوبی را از خود به نمایش گذاشت و آنچه از صفات یک مدیرجهادی، انقلابی و دست پاک جستجو کنیم در کارنامه ده ساله حجت الاسلام والمسلمین ربانی ریاست مرکز خدمات می یابیم.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب گفت: مرکز خدمات در این دوره خانه مطمئن برای طلاب و فضلا بود و پشتیبانی از طلاب را با برنامه های مدونی اجام داد و توانست در این مجموعه نخبه پروری کند و حوزه علمیه را از پشتوانه ذخایر علمی بی نصیب نگذارد.

وی اظهار داشت: اگر ما امور حوزه را به دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم کنیم بخش سخت افزاری حوزه های علمیه امروز در مرکز خدمات متمرکز است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی ابراز داشت: آنچه در مرکز خدمات انجام شده، کارهای مطلوبی است اما با اهداف بلند مورد نظر فاصله دارد و مسؤولین به این منظور باید از بارقه ها و بارش های طلاب و فضلا در این راستا استفاده کنند و امید است که با تشکیل اتاق اندیشه ورزان متشکل از اساتید، طلاب، پژوهشگران، مؤلفین و محققین مدیر جدید مرکز خدمات نیازهای جدید طلاب را مورد توجه قرار دهد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره مشکلات اشتغال طلاب گفت: امروز با قشر عظیمی از بیکاران در مجموعه طلاب مواجه هستیم و انباشته شدن بیکاری بیش از صنوف دیگر در میان طلاب قابل مشاهده است. مرکز خدمات باید به ایجاد اشتغالی که از سویی کمک طلاب باشد و از سوی دیگر مانع رشد علمی آنها نباشد، بپردازد و این می تواند سودی دو سویه را به لحاظ رشد علمی و رشد اقتصادی نصیب طلاب کند./1399/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
طلاب با مشکلات زیادی درگیر هستند یکی از مهم ترین آنها معیشت است
1
0