۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۹۹۶۳۹
منابع سوری:

آمریکا برای غارت نفت سوریه در الحسکه پالایشگاه احداث می‌کند

آمریکا برای غارت نفت سوریه در الحسکه پالایشگاه احداث می‌کند
رسانه‌های سوریه افشا کردند که نظامیان آمریکایی برای غارت هر چه بیشتر نفت این کشور به طور غیرقانونی در الحسکه پالایشگاه احداث می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نظامیان اشغالگر آمریکا که پیش از این نفت سوریه را از میدان نفتی العمر غارت می‌کردند این بار در استان الحسکه و در میدان‌ نفتی «رمیلان» با کمک شبه نظامیان «قسد» در حال احداث یک پالایشگاه غیرقانونی هستند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این خصوص گفت: منابع محلی و شاهدان عینی در رمیلان به دمشق اطلاع داده‌اند که نظامیان اشغالگر آمریکا با همکاری قسد در حال احداث یک پالایشگاه با ظرفیت ۳ هزار بشکه در روز در میدان نفتی رمیلان هستند.

روز گذشته نیز منابع سوری اعلام کردند که نظامیان آمریکایی ۷۹ تانکر حامل نفت دزدی سوریه را از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به شمال عراق ارسال کرده و بعد به پایگاه‌های خود در این کشور منتقل کردند.

دولت سوریه بار‌ها اعلام کرده است که توانایی مقابله با تروریست‌ها را دارد و خواستار خروج نظامیان آمریکایی از خاک خود شده است. با این حال آمریکا همچنان به طور غیرقانونی و به بهانه مبارزه با تروریسم در سوریه حضور دارد. در همین حال روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز چندی پیش فاش کرد که اعضای یک یگان بسیار سرّی آمریکا در طول پنج سال، ده‌ها هزار بمب و موشک در سوریه شلیک کرده و موجب کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان در این کشور شده اند.

این روزنامه به نقل از لاری لوئیس، مشاور سابق در پنتاگون نوشت هر سال یگانی که او در آن کار می‌کرد به میزان زیادی بر خسارات غیرنظامیان در سوریه می‌افزود. لوئیس که از آمار‌های محرمانه خسارات غیرنظامیان پنتاگون درباره سوریه اطلاع یافته، گفته است میانگین عملیات در سوریه ۱۰ برابر عملیات مشابه در افغانستان بود./۹۸۸/

ارسال نظرات