۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۹۹۶۷۱

تحولات تاکتیکی کوچک در مرزهای مشترک با افغانستان طبیعی است

تحولات تاکتیکی کوچک در مرزهای مشترک با افغانستان طبیعی است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برخی تحولات تاکتیکی کوچک در مرزهای مشترک با افغانستان را طبیعی دانست و گفت: با حضور قدرتمندانه نیروهای مسلح در مرزهای کشور مشکل امنیتی وجود ندارد.

 به گزارش خبرگزاری رسا، حسن همتی نماینده مردم تکاب و شاهین دژ و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت امنیتی مرزهای کشور به خصوص تحرکات اخیر در جنوب شرق کشور اظهار داشت: باید از زحمات نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در بحث تامین امنیت مرزهای کشور تشکر کرد چرا که با حضور مقتدرانه ماموران ارتش، مرزبانان انتظامی و سپاه تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته و امنیت در مرزها حکمفرماست.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به بحث امنیت مرزهای جنوب شرق کشور و همسایگی با افغانستان اشاره و تصریح کرد: برخی تحولات تاکتیکی کوچک گاها در مرزها وجود دارد؛ به ویژه با توجه به اینکه دولت افغانستان دولت فراگیر و مردمی نیست و فعلاً دست گروهی به نام طالبان است طبیعتاً انتظار برخی حرکات تاکتیکی و جزئی و گاهی هم به عنوان سوء استفاده داعش و موارد دیگر وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که امیدواریم که دولت رسمی، قانونی و فراگیر مردمی در افغانستان مستقر شود گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به صورت قدرتمندانه از مرزها حفاظت کرده و مسأله ای نیز در مرز جنوب‌شرق وجود ندارد.

همتی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص چگونگی همراهی مجلس با نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر کجا لازم باشد در راستای کمک و خدمت رسانی بیشتر به نیروهای محترم نظامی و انتظامی حاضر بوده و در راستای تامین بودجه نیز تقویت نیروهای مسلح در حد شایسته و مقدورات در دستور کار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات