۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۹۹۶۸۰
در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا مطرح شد؛

نشست تربیتی «خانواده و سلامت روان جوانان و نوجوانان»

نشست تربیتی «خانواده و سلامت روان جوانان و نوجوانان»
نشست تربیتی «خانواده و سلامت روان جوانان و نوجوانان» با موضوع نیازهای نوجوانان، در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ورزنه برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نجمه سیفی، در نشست تربیتی «خانواده و سلامت روان جوانان و نوجوانان» با موضوع نیازهای نوجوانان، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) ورزنه گفت: اگر ما بتوانیم با نوجوان خود ارتباط درستی برقرار کنیم و طبق نیازهای نوجوان خود رفتار کنیم ناهنجاری و کشمکش‌ها در خانواده از بین می‌رود و اگر ما رفتار ناهنجاری را در نوجوان و یا افراد خانواده خود می‌بینیم باید به دنبال دلیل آن باشیم؛ زمانی که نیاز آرامش در خانه فراهم باشد فردی برای کسب آرامش خود به دیگران و مکان‌های دیگر پناه نمی‌برد.

استاد حوزه در ادامه نیازهای نوجوانان به اهمیت نیاز بهداشت جسمی و روانی نوجوان اشاره کرد و افزود: بهداشت شخصی در سلامت کلی افراد تأثیرگذار است. خوب است مادران، نوجوانان خود را در مورد اهمیت بهداشت جسمی و روانی، راهنمایی کنند. شما مادران می‌بایست مطالب مربوط به بهداشت نوجوانان را در اختیار آنها قرار دهید و در مورد موضوعی که می‌خواهید در مورد آن بحث کنید، مورد تحقیق و بررسی قرار دهید. این به شما کمک می‌کند اطلاعات صحیح را با نوجوان خود به اشتراک بگذارید. همه مادران در صورت مشاهده هرگونه رفتار نامنظم مربوط به بهداشت شخصی نوجوان خود که نمی‌توانید آن را درست آموزش دهند، می‌بایست از یک متخصص کمک بگیرید.

وی خاطر نشان کرد: به‌طورکلی، هرچه اطلاعات و آشنایی ما بیشتر باشد، توانایی کنترل و مدیریت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. نوجوان ما برای مدیریت مناسب، در زمینه‌های مختلف احتیاج به دریافت اطلاعات درست و صحیح دارند، بهتر است این اطلاعات را نوجوانان از والدین، اقوام نزدیک و یا یک مشاور متخصص دریافت کنند تا به خاطر دریافت اطلاعات غلط که بعضاً از دوستان و همکلاسی‌های خود دریافت می‌کنند دچار مشکلات متعدد نشوند.

ارسال نظرات