۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۶۹۹۷۹۳

ترفندهای عکاسی

ترفندهای عکاسی
با توجه به اینکه این روزها ثبت تصاویر زیبا یکی از اهداف کاربران فضای مجازی است، در اینجا ترفندهایی ساده برای عکاسی بهتر را مشاهده می‎کنید.

به گزارش خبرگزاری رسا، تیک توک فضایی عالی برای دریافت راهنمایی های کاربردی در مورد استفاده از دوربین آیفون است، زیرا راه های جدید و خلاقانه زیادی برای عکس گرفتن با گوشی شما ارائه می‎دهد. به‌ویژه سه ترفند که در ماه‌های اخیر در این پلتفرم زیاد به اشتراک گذاشته شده‌اند چرا که به سادگی می‎توان آن‎ها را امتحان کرد.

طبق گزارش روزنامه The Sun، در ادامه با این سه ترفند آشنا می‎شویم:

افکت عمودی

می توانید با استفاده از حالت پانوراما برای دوربین آیفون، جلوه عمودی را برای ثبت عکس هایی زیبا به کار بگیرید، در این حالت، دوربین با ترکیب چندین تصویر، قسمت بیشتری از صحنه را ثبت می‎کند و نتیجه آن، یک منطقه گسترده است که می تواند تمام آنچه را که در آسمان است نشان دهد، مانند آسمان شب پر ستاره یا ابرهای طوفانی.

برای اینکه خودتان این افکت را تجربه کنید، اپلیکیشن Camera را باز کنید و با کشیدن انگشت روی صفحه به سمت چپ به حالت Pano بروید و اگر آیفون 11 یا بالاتر دارید، با زدن دکمه به لنز واید بروید.  دکمه شاتر را فشار دهید و به سمت آسمان حرکت کنید، مطمئن شوید که تلفن خود را در حین عکس به طور مداوم با یک سرعت حرکت می‎دهید. همانطور که به سمت بالا می روید، فلش را روی خط عمودی وسط صفحه حفظ کنید  تا مطمئن شوید که پانوراما تصاویر را دقیقاً تراز می کند، در غیر این صورت آن‎ها ناهموار به نظر می رسند.

در حین گرفتن عکس پانوراما تا قسمتی که می خواهید در عکس خود مشاهده کنید، دوربین را به سمت آسمان حرکت دهید، سپس دوباره شاتر را فشار دهید تا متوقف شود.

ترفند برای بهبود عکس ها در دوربین آیفون

سلفی سیاه و سفید

همه می دانند که چگونه سلفی بگیرند، اما تعداد کمی می توانند با این جلوه عکس های متفاوتی ثبت کنند. برنامه دوربین iOS را باز کنید و با ضربه زدن روی نماد فلش دایره ای در پایین سمت راست به دوربین جلو بروید، سپس با کشیدن انگشت به سمت چپ روی صفحه به حالت عمودی بروید. حالت پرتره با محو کردن پس‌زمینه عکس‌های شما، جلوه عمق میدان ایجاد می‌کند. سپس، روی گزینه‌های افکت‌ها کلیک کرده و روی Stage Light Mono ضربه بزنید، این افکت یک عکس سیاه و سفید دراماتیک با پس‌زمینه سیاه ایجاد می‌کند.

اکنون انگشت خود را روی عکس حرکت دهید و سپس با کشیدن انگشت به سمت پایین بر روی آیکون زرد رنگ خورشید که ظاهر می شود، روشنایی عکس خود را کاهش دهید تا سلفی های گرفته شده در این حالت جلوه مورد نظر را داشته باشند. توجه داشته باشید اگر لباس های تیره‌تری بپوشید عکس های شما بهتر به نظر می رسند.

ترفند برای بهبود عکس ها در دوربین آیفون


جلوه ویدیویی طلوع آفتاب

یکی دیگر از ترفندهای محبوب TikTok که سال گذشته منتشر شد نیز از نوار لغزنده روشنایی در برنامه دوربین استفاده می کند. این ابزار به شما امکان می‌دهد نقاط‌ هایلایت یا سایه‌ها را در یک تصویر گسترش دهید. در صورت استفاده صحیح از این قابلیت، فیلم‌ها در یک سایه تاریک شروع می‌شوند و سپس به طور پیوسته مانند طلوع خورشید همه جا کم کم روشن می‎شود.

برای اینکه خودتان آن را امتحان کنید، برنامه دوربین را باز کنید و انگشت خود را به سمت راست روی صفحه بکشید تا به حالت ویدیو بروید. قبل از ضبط ویدیو، برای فوکوس روی سوژه خود ضربه بزنید، سپس روی نماد خورشید زرد رنگی که ظاهر می‌شود ضربه بزنید و نوار لغزنده روشنایی را به پایین بکشید، و پس از ضربه زدن به ضبط، به تدریج نوار لغزنده را دوباره به سمت بالا بکشید. با رسیدن به روشنایی که دوست دارید، ضبط را متوقف کنید.

ترفند برای بهبود عکس ها در دوربین آیفون

همچنین به گزارش Pocket-lint؛ خوب است برای ثبت تصاویری با کیفت و جذابیت بیشتر به نکاتی که در ادامه ذکر می‎شود توجه کنید:

استفاده از قانون یک سوم

در اکثر دوربین های گوشی های هوشمند یک شبکه داخلی وجود دارد که صفحه نمایش را به سه بخش عمودی و افقی تقسیم می کند و این احتمالاً از معروف ترین قانون عکاسی یعنی یک سوم، نشات می گیرد. ایده اینجا این است که اگر سوژه خود را در امتداد یکی از این خطوط، یا در یکی از تقاطع ها قرار دهید، به عنوان مثال، ترکیب قوی تری از تصویر با منظره خواهید داشت. برای عکاسی حرفه ای با گوشی هوشمند، حالت افقی را امتحان کنید.  اگر از کسی عکس می گیرید که در یک مکان زیبا ایستاده است، او را در وسط قاب قرار ندهید، او را کمی به طرفین نگه دارید، این یعنی همان قانون یک سوم.

ثبت عکس و فیلم های جذاب تر با سه ترفند ساده

از فلاش استفاده نکنید

فلاش گوشی شما عالی نیست و در بسیاری از موارد، بدون استفاده از فلاش پشتی، نتایج بسیار بهتری خواهید گرفت. برای افزایش عملکرد در شرایط کم نور، خاموش کردن فلاش می تواند بهترین کاری باشد که انجام می دهید. همچنین به یاد داشته باشید با عکاسی با فلاش در باغ وحش شما نه تنها عکس بدی می گیرید، بلکه حیوانات را می ترسانید.

با این ترفندها عکس های جذاب تری از خود و دیگران ثبت کنید

اما فلاش ها می توانند مفید باشند وقتی در نور روز عکاسی می‌کنید و سوژه در سایه است، فلاش دوربین پشت می‌تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد یا می‌تواند نتایج عالی برای پرتره ارائه دهد. فلاش جلو اغلب می تواند به شما کمک کند تا در شرایط تاریک که در غیر این صورت اصلاً چیزی نخواهید دید، سلفی بگیرید. با این وجود می گوییم 90 درصد از مواقع بدون آن بهتر هستید.

حواستان به خورشید باشد

شرایط آفتابی برای گرفتن عکس‌های زیبا با آسمان‌های آبی پررنگ و سبزه‌های دلپذیر عالی است، اما وقتی گوشی خود را آماده می‌کنید به این فکر کنید که خورشید کجاست. در برخی مواقع ممکن است متوجه شوید که یک شعله غول‌پیکر بر صحنه غالب است و در این شرایط ممکن است سوژه به طور کل از دست برود.

ثبت عکس و فیلم های جذاب تر با سه ترفند ساده

اگر این اتفاق می افتد، سعی کنید از دست خود برای سایه زدن لنز استفاده کنید اما مطمئن شوید که در عکس نیست، و می توانید نتیجه عالی بگیرید. هنگام عکاسی از مردم، نیز تماشا کنید که آن سایه‌ها کجا می‌افتند و به بهترین سمتی که می‌توانید از آن عکس بگیرید فکر کنید. شما نمی‌خواهید یک شبح در پس‌زمینه‌ای زیبا داشته باشید، زیرا مثلاً در نظر نمی‌گرفتید که خورشید پشت آن‌ها قرار دارد.

دوربین اصلی گوشی بهتر از سایر برنامه ها

در بیشتر موارد می گوییم از دوربین اینستاگرام استفاده نکنید. اگر می خواهید یک عکس عالی بگیرید و آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، از دوربین اصلی گوشی خود برای گرفتن عکس استفاده کنید، سپس آن را به اینستاگرام یا هر پلتفرمی که می‌خواهید اضافه کنید. چرا؟ زیرا آن برنامه ها از همه مهارت هایی که تلفن شما ارائه می دهد استفاده نمی کنند. استفاده از دوربین درون‌برنامه‌ای اغلب بدترین تصویری را که گوشی شما می‌تواند بگیرد به شما می‌دهد و چیزهایی مانند هوش مصنوعی، انتخاب لنز و حالت شب را از دست می‌دهید.

با این ترفندها عکس های جذاب تر ثبت کنید

برای گرفتن عکس مانند یک حرفه ای، باید آن عکس را با دوربین معمولی بگیرید، هر گونه ویرایشی انجام دهید و سپس آن را از طریق پلتفرم مورد نظر خود به اشتراک بگذارید.

ارسال نظرات