۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۹۹۸۳۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هیچ مانعی نمی‌تواند سد راه تبلیغ اسلام شود

هیچ مانعی نمی‌تواند سد راه تبلیغ اسلام شود
اصفهان - آیت االله سلیمانی گفت: به برکت تدابیر داهیانه امام و رهبری شیعه، اسلام نه تنها در ایران و کشور‌های اسلامی، حتی فراتر از جهان اسلام مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم سوگواری ۲۷ جمادی الثانی «شهادت امام زاده علی ابن باقر» به لزوم برگزاری مردمی این مراسم اشاره کرد و گفت: نقش مردم در برگزاری مراسم شهادت علی ابن امام محمد باقر(ع) پررنگ‌تر از نقش نهاد‌های دولتی باشد.

وی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه از تشکل‌های مذهبی و هیئات مذهبی بعنوان نهاد مردمی برای برگزاری مراسم سوگواری شهادت امامزاده علی ابن باقر(ع) دعوت به همکاری کند تا این مراسم به صورت کاملا مردمی اداره شود.

آیت الله سلیمانی بر تشکیل یک اتاق فکر برای برگزاری هرچه باشکوه ترمراسم شهادت علی ابن باقر(ع) و معرفی هرچه بیشتر این امامزاده تأکید کرد و اظهار داشت: حوزه علمیه با استخراج رهنمود‌های بزرگان دین و فرمایشات امام امت و رهبر معظم انقلاب و تهیه تولید محتوا و نشر آن برای تبلیغ و معرفی این امامزاده واجب التعظیم اهتمام داشته باشد.

وی انتخاب نام این امامزاده برای موکب‌های شهرستان کاشان در اربعین حسینی در عراق یکی از راه‌های معرفی امامزاده علی ابن باقر(ع) دانست و گفت: فعالیت‌های مذهبی در کشور وعراق با نام امامزاده علی ابن باقر می‌تواند مروج و مبلغ و معرف این امام امامزاده باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان تهیه تواشیح ترکیبی و تلفیقی با عنوان نغمه سرخ شهادت علی ابن باقر(ع)، برگزاری همایش بزرگداشت مقام علی ابن باقر در مسجد جامع کاشان محل نخستین اقامه نماز جمعه این امامزاده در کاشان و پیاده روی روز شهادت را از جمله راهکار‌های تبلیغ و معرفی علی ابن باقر(ع) اعلام کرد.

وی تهیه إلمان این امامزاده و نصب آن در یکی از میادین بزرگ کاشان، نامگاری یکی از میادین بزرگ کاشان به نام علی ابن باقر(ع)، نامگذاری یک روز به نام این امامزاده و برگزاری مراسم‌های ویژه این روز و همچنین ثبت نام مسؤولان و قشر‌های مختلف جامعه برای خادم افتخاری آستان مقدس علی ابن باقر(ع) را از دیگر راهکار‌های تبلیغ و معرفی امامزاده واجب التعظیم برشمرد.

آیت الله سلیمانی حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله مرعشی نجفی در آستان مقدس علی ابن باقر(ع) را درمعرفی این امامزاده حائز اهمیت دانست و گفت: حضور این شخصیت‌ها در آستان مقدس علی باقر(ع) و زیارت این امامزاده در افکار عمومی تأثیرگذار و سبب تبیین جایگاه علی ابن باقر(ع) است.

وی در ادامه به دوران خفقان ۷۰۰ ساله بنی امیه و بن العباس و عدم تبلیغ برای فرزندان پپامبر در این دوران اشاره کرد و گفت: امروز آن طلسم و تابو شکسته شده و دشمنان اسلام خوار و ذلیل شده اند و شیعه در جهان درخشیده است.

نماینده ولی فقیه کاشان افزود: به برکت امام امت و رهبرمعظم انقلاب، شیعه و اسلام نه تنها در ایران و کشور‌های اسلامی حتی فراتر از جهان اسلام مطرح شده است و هیچ مانعی نمی‌تواند سد راه تبلیغ اسلام شود./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات