۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۹۹۴۱۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

قیام فاطمی الگوی حرکت ۲۵۰ ساله نهاد امامت است

قیام فاطمی الگوی حرکت ۲۵۰ ساله نهاد امامت است
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه امروز برای تشخیص بین جبهه حق و باطل باید بصیر باشیم، گفت: شناخت پرچم حق از باطل نیاز به شناخت و آگاهی و بصیرت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با تسلیت شهادت فاطمه زهرا(س)، گفت: در خطبه فدکیه منشور حکومت و سیاست حق، تبیین و تحلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خطبه فاطمه زهرا(س) منشور حکومت الهی و تدوین یک نظام مبتنی بر اسلام واقعی بود، افزود: در خطبه فدکیه با ترسیم شرایط دولت اسلامی پرچم غدیر برافراشته شد.

آیت الله سلیمانی درادامه با اشاره به این فرمایش رهبری که فاطمه زهرا(س) رهبر واقعی با جهاد نمونه است، گفت: درک این تعبیرعالمانه رهبری از فاطمه زهر(س) ا گام بسیار مهم و بلندی برای شناخت شخصیت الهی این بانوی بزرگ اسلام است.

وی همچنین با بیان اینکه به فرمایش ائمه معصومین(س)، فاطمه زهرا(س) الگوی حرکت ۲۵۰ ساله نهاد امامت است، افزود: خطبه فدکیه اگر به درستی تحلیل شود در آن محور‌های گوناگون توحید، نبوت، فلسفه احکام است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این فرمایش امیرمومنان(ع) که در زمان من جنگ بین اهل قبله است، گفت: امروزنیز برای تشخیص بین جبهه حق و باطل نیاز به داشتن بصیرت است.

آیت الله سلیمانی همچنین با اشاره به این که امروز نیز در دنیا دو اسلام وجود دارد، گفت: به تعبیرامام امت امروز ما با دو اسلام اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه امروز درشرایطی قرار داریم که همه چشم بصیرت ندارند و نمی‌توانند درک درستی از شناخت داشته باشند، گفت: برای درک صحیح و شناخت صحیح نیاز به داشتن سه سرمایه بصیرت، صبر و آگاهی به مواضع حق است.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: پیامبردر آخرین لحظات عمرخود پرچم غدیر را برافراشت، اما بعد از پیامبر پرچم ثقیفه برافراشته شد و برای شناخت پرچم حق و باطل آن هم باطل در لباس حق نیاز به شناخت و آگاهی و بصیرت دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه فتخار شیعه به برکت فاطمه زهرا و خطبه فدکیه خضرت است، اظهارداشت: فاطمه زهرا(س) برای همه حتی پدر و شوهرخود افتخار رهبری و مدیریت داشت./۱۳۰۷/پ۲۰۱/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات