۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۹۹۸۴۵
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج:

مدیریت قرآنی رهبر انقلاب نبود قطعاً زمین گیر می‌شدیم

مدیریت قرآنی رهبر انقلاب نبود قطعاً زمین گیر می‌شدیم
نشست مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا با مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ایام شهادت سردار سلیمانی برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی در این نشست گفت: من بیشتر دوست دارم دوستان صحبت کنند و سوال کنند. من خیلی مشتاق شنیدن صدا و صحبت و مطالب شما دوستان هستم. خیلی شوق این را ندارم که مطالب خودم را عرض کنم. دوست دارم شما صحبت کنید و مطالب خودتان را بفرمایید.

وی ادامه داد: ماه دی در امسال مناسبت های مهمی را داشت نهم دی، نوزدهم دی، سیزدهم دی، که این مناسبت های شمسی دی ماه هست. یک مناسبت قمری هم در این ماه بود. ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها. همه این مناسبت ها را گرامی می داریم و با همه وجودمان سعی می کنیم پاسدار ارزش هایی باشیم که در این مناسبت ها خلق شده و پاسدار خون هایی باشیم که در این مناسبت ها برای حفظ اسلام و حفظ انقلاب تقدیم پروردگار متعال شده.

حجت الاسلام تویسرکانی تصریح کرد: ما مسلمانان برای زندگی در دنیا یک کتابی داریم به نام قرآن. خداوند متعال برای قرآن ویژگی های متعددی را مطرح می کند. یکی از ویژگی های قرآن قیم بودن قرآن است. قرآن مصالح بشر و مفاصل بشر را به صورت کامل مطرح کرده است. هم اکمال است هم اتمام است. یعنی همه چیز در قرآن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج تاکید کرد: واقعاً ما بدون تعصب ها و بدون پیش داوری ها و بدون گرایشات خاص اگر به محضر قرآن تشرف پیدا کنیم قرآن دست ما را می گیرد. ما که عاشق اهل بیت هستیم عاشق ولایت هستیم این پیام را از قرآن دریافت کردیم که عاشق اهل بیت باشیم.

وی در ادامه با قرائت آیاتی از قران گفت: نهضتی در میان مسلمانان برای فهم قرآن، تدبر در قرآن، معرفی اسلام با قرآن به صورت جامع و فهمیدن اسلام از طریق قرآن باید صورت بگیرد. هم خودمان باید اسلام را قرآنی بفهمیم هم اسلام  قرآنی را به مردم دنیا معرفی کنیم.

بد معرفی کردن اسلام و قرآن حرکتی است که هم دشمنان دانا این کار را می‌کنند و هم دوستان نادان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اظهار داشت: مطمئناً اگر چنین توفیقی نسیب ما شود همه مردم دنیا به قرآن به اسلام گرایش پیدا می کنند. این بد معرفی کردن اسلام بد معرفی کردن قرآن یک حرکتی است که متاسفانه هم دشمنان دانا این کار را می‌کنند هم دوستان نادان شریک دشمنان دانا این کار را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: من معتقدم مهمترین کاری که نسل جوان ما باید انجام بدهد ارتباط عمیق و وسیع با قرآن مجید است. قرائت قرآن، تدبر در قرآن.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با اشاره به دو پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا در سالهای پیش گفت: در آن پیامها ببینید معظم له چقدر به موضوع قرآن اشاره می کنند و بحث قرآن را مطرح می کنند. ما قرآن را باید به عنوان سند ذرین و پرافتخار زندگی مان بالای سرمان نگه داریم و همیشه قرآنی نگاه کنیم. قرآنی عشق بورزیم.

وی ادامه داد: حتی اگر قرار است یک جایی نفرتی داشته باشیم غضبی داشته باشیم یک نوع دشمنی را اعمال کنیم آنهم با راهنمایی قرآن باشد با هدایت قرآن باشد. جایی قراره محبتی بورزیم با هدایت قرآن باشد. لذا همه شئون زندگی مان را بر اساس آیات قرآن تنظیم کنیم.

منظومه فکری مقام معظم رهبری بر اساس قرآن شکل گرفته است

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین ویژگی های رهبر معظم انقلاب قرانی فکر کردن معظم له است. منظومه فکری مقام معظم رهبری بر اساس قرآن شکل گرفته است. یعنی شخصیتی که مقام معظم رهبری دارند یک شخصیت قرآنی است.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: ایشان در اوایل دهه شصت در مشهد هفت هشت سال قبل از انقلاب در مشهد جلساتی داشتند که محصول آن جلسات کتابی شده به نام طرح کلی اندیشه اسلامی. اگر آن کتاب را ملاحظه فرموده باشید از ایمان و توحید و نبوت و ولایت و معاد همه این اصول دین را با یک نگاه قرآنی مطرح می کند. من توصیه میکنم همه ما چه جوان ها، چه غیر جوان ها، روحانیون و دانشجویان عزیز در ایران و خارج از ایران این کتاب را خوب مطالعه کنند.

وی افزود: این کتاب گویا امروز نوشته شده است. گویا سخنانی که در این کتاب ثبت شده امروز بیان شده. آن نگاهی که به توحید قرآن دارد آن نگاهی که به نوبت قرآن دارند، آن نگاهی که به ولایت قرآن دارند آن نگاه باید ترویج شود و گفتمان سازی شود و تبلیغ شود و مطرح شود.

حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: الان در اداره نظام اسلامی در مدیریت نظام اسلامی، ببینید مقام معظم رهبری در این سالهای دوران رهبری شان این کشور را چه مسیرهای بسیار سختی عبور دادند. از چه بحران‌ها و چالش‌هایی این انقلاب عبور کرده و به برکت مدیریت قرآنی مقام معظم رهبری است.

اگر مدیریت قرآنی مقام معظم رهبری نبود قطعاً ما زمین گیر می شدیم

وی افزود: اگر مدیریت قرآنی مقام معظم رهبری نبود قطعاً ما زمین گیر می شدیم. ما توفیق پیدا نمی کردیم از یکی از این چالش ها و بحران ها به سادگی و به راحتی عبور کنیم. انقلاب اسلامی به برکت قرآن به برکت ولایت از همه تهدید ها فرصت ساخته است. و روز به روز هم قوی تر شده است و دشمن ما روز به روز ضعیف تر شده است.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: البته برخی آنقدر سیاه نمایی کردند، آنقدر بر علیه انقلاب و اسلام و ولایت و نظام مطلب منتشر می کنند که از موفقیت های نظام اگر بخواهیم سخن بگیم گویا داریم یک سخن غریبی را مطرح می کنیم و یک نکته بعیدی را داریم ذکر می کنیم. در حالی که واقعاً انقلاب اسلامی در این چهل و دو سال دست آوردهای بزرگی را به دست آورده است.

وی اظهار داشت:برای ملت ایران و برای ملت مردم منطقه برای مردم مظلوم دنیا. همه این موفقیت ها به برکت مدیریت قرآنی ولایت است. اصولاً ولایت یعنی آن جایگاهی که قرآن را در جامعه پیاده می کند. یعنی ولایت شخصیتی است که قرآن را اجرا می کند. قرآن را پیاده می کند. قرآن را در جامعه به حاکمیت می رساند. پیوند قرآن و ولایت به همین دلیل است. یعنی قرآن مجری می خواهد. قرآن مفسر می خواهد قرآن مبین و مبلغ می خواهد.

حجت الاسلام تویسرکانی تصریح کرد: بر اساس مهندسی پروردگار این مفسر قرآن، معلم قرآن، مجری قرآن و به حاکمیت رساندن ارزش های قرآنی توسط ولایت صورت می گیرد. این پیوند ولایت و قرآن موجب وحدت می شود. موجب تقوا و ارزشهای الهی می شود و همین پیوند در انقلاب اسلامی که سه ضلع داشت، یکی بحث قرآن مجید بود دیگری بحث ولایت و امامت بود و سوم بحث حضور مردم بود. یعنی آن پیوند مردم را آورد به میدان برای خلق یک حماسه بی نظیر در طول تاریخ زندگی بشر که حاج قاسم سلیمانی، حاج احمد کاظمی شهید شوشتری و همه بزرگانی که به شهادت رسیده اند تربیت شده چنین کارخانه انسان سازی هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین اضافه کرد: ما باید برای تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی بیشترین سرمایه‌گذاری مان را روی بحث قرآن کنیم تا عمق فکری ما بر اساس آیات قرآن صورت بگیرد.

برای بیانیه گام دوم حدود چهارصد آیه قرآن پیدا کردم

وی ادامه داد: ما الان در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و بیانیه گام دوم. بنده برای بیانیه گام دوم حدود چهارصد آیه قرآن پیدا کردم. یعنی مستندات قرآنی بیانیه گام و بر اساس آیات قرآن این بیانیه طراحی شده است.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: بیانیه یک سند بالا دستی است. یک نقشه راه بسیار متقن و دقیق است. که مخصوصاً دانشجویان عزیز ما نسل جوان ما انقلابیون ما باید این بیانیه را برای گام دوم یعنی برای چهل سال دوم انقلاب اسلامی، این بیانیه را یک لحظه از جلوی چشمان شان دور نکنند. یعنی به این بیانیه نگاه کنند، برنامه ها اهداف روشها سیاستها اصول خط مشی ها همه از بیانیه باید گرفته شود. بیانیه یک متن قرآنی است. همش بر اساس اصول قرآنی طراحی شده ولی خب با زبان فارسی نوشته شده تحلیل تاریخ و نگاه به آِینده بر اساس آیات قرآن صورت گرفته است.

وی افزود: ان شاءالله خدا به شما و ما توفیق بدهد که همیشه با قرآن و ولایت باشیم راه نجات قرآن است و ولایت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین افزود: حاج قاسم سلیمانی همیشه یک قرآن کوچک همراهش بود. کوچکترین فرصتی پیدا می کردند قرآن می خواندند و قرآن را حفظ می کردند. خیلی علاقه به حفظ قرآن داشتند. خیلی از آیات قرآن را حفظ بودند. در شدیدترین بحران ها و مناطق عملیاتی ایشان خواندن قرآن را ترک نمی کردند. پیوندی که حاج قاسم با قرآن داشت و پیوندی که با ولایت داشت او را به چنین جایگاهی رساند که همه ما شیفته چنین مقامی شدیم. شیفته چنین شخصیتی شدیم.

وی ادامه داد: ولایت فقیه ولایت ائمه است. این ها بیانات امام خمینی (ره) است. همان جایگاه، همان نگاه را ما باید به ولایت داشته باشیم. البته نمی خواهیم اشخاص را با هم مقایسه کنیم. خود مقام معظم رهبری به شدت مخالف هستند که ما شخص ایشان را با شخص امیر المومنین مقایسه بکنیم. خودشان در جلسات متعددی فرمودند أَیْنَ التُّرابُ وَرَبّ الأَرْبابِ بحث جایگاه است.

وی گفت: جایگاه اهل بیت امروز در جایگاه است به نام ولایت فقیه که مصداقش امروز مقام معظم رهبری امام خامنه ای مدظله العالی است و ایشان الحمدالله با یک نگاه قرآنی مدیریت جامعه را دارند انجام می دهند. در این بحران ها این همه دشمن های مختلف الحمدالله به مرور زمان موفقیت ها بیشتر میشه و ما به اهداف و ارزش های انقلاب بیشتر نزدیک می شویم.

از خلاقیت جهت جریان سازی بیانیه گام دوم به زبان ها و طرق مختلف استفاده شود

محمدحسین عطایی دولت آبادی دبیر و مسئول تشکیلات مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا هم در این نشست گفت: ما همیشه داریم موضوع خلاقیت را بررسی می کنیم، خلاقیت برنامه ها خلاقیت طرح ها اینکه چگونه جذب حداکثری کنیم.

وی افزود: عمدتاً نیروهای انقلابی بیانات مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف را گوش می دهند و اشتراک گزاری می کنند، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مستقیماً از طریق سایت مقام معظم رهبری مطالعه می کنند و بررسی می کنند و اقدام می کنند. اما نسبت به خلاقیت اطلاع رسانی و جریان سازی بیانیه گام دوم، باید مخاطب دیگر را نیز در نظر گرفت.

عطایی ادامه داد: بسیاری از رسانه ها و موسساتی که در ایران هستند بیانیه را صرفاً کپی پیست کردند یا از طراحی گرافیک جهت اشتراک گزاری آن استفاده کردند و باید به فکر افرادی باشند که شاید بیانیه را مستقیماً در سایت مقام معظم رهبری با همان فرمتی که منتشر شده است مطالعه نکرده باشند یا اینکه شاید اطلاعی از آن و اهمیت آن نداشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی هستند که در زمینه علمی فعالیت می کنند، یا در زمینه های ورزشی، فرهنگی، هنری و غیره. شایسته است که متولیان فرهنگی و موسسات و نهادها، سایر مخاطب را در نظر بگیرند و از خلاقیت جهت جریان سازی بیانیه گام دوم به زبان ها و طرق مختلف استفاده شود.

عطایی اظهار داشت: شاید این نهادها نسبت به خلاقیت مطرح کردن بیانیه گام دوم مسئولیتی داشته باشند. شاید اتاق فکری نیاز باشد. شاید کاری باید انجام شود که افراد دیگری هم درگیر این بیانیه شوند.

وی ادامه داد: چند وقت پیش داشتیم با همین دوستان انجمن اسلامی بحث می کردیم که اعضای انجمن اسلامی و نیروهای انقلابی حضرت آقا را فصل الخطاب می دانند و به همین خاطر بیانات ایشان بخصوص بیانیه گام دوم انقلاب را مستقیماً از صفحات و سایت ایشان می بینند. اینکه همان محتوا به افرادی که اطلاع ندارند عیناً منعکس شود خوب است اما اگر بتوان مانند منشوری عمل کرد که راهبرد ها و نقشه راه حضرت آقا را به نحوه های مختلف برای مخاطب مختلف جا انداخت مفید خواهد بود.

تدوین سند اطلاع راهبردی بسیج

حجت الاسلام تویسرکانی در ادامه گفت: ما در سازمان بسیج اولین نهاد انقلابی بودیم که سندی را تولید کردیم به نام سند اطلاع راهبردی بسیج. برنامه ای را بر اساس بیانیه گام دوم تنظیم کردیم. یک برنامه ده ساله که از سال 1401 یعنی از سال آینده فرودین ماه اجرا می شود تا سال 1410. دو برنامه 5 ساله دارد.

وی گفت: تمام برنامه های بسیج از سند اطلاع گرفته می شود و سند اطلاع بر اساس بیانیه گام دوم تنظیم شده است. و ما این سند اطلاع را محضر مقام معظم رهبری تقدیم کردیم. حدود سه سال زحمت کشیده شد. هزاران نفر ساعت کار کردند. در همان هفت عرصه ای که در آخر بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری میفرمایند بحث علم و دانش و معنویت و اخلاق و عدالت و مبارزه با فساد و استقلال و مرز بندی با دشمن و سبک زندگی و این معقوله های هفت گانه.

وی گفت: ان شاءالله از سال 1401 در تمام کشور با قدرت این سند را اجرا می کنیم. یعنی ما با بیانیه آن برخورد های کلیشه ای را انجام ندادیم و انجام نمی دهیم.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: من شخصاً به عنوان یک طلبه مستندات قرآنی بیانیه را کار کردم. حدود 400 آیه قرآن استفاده کردم که اینها می شود مستندات قرآنی بیانیه.

وی افزود: به نظرم دولت، مجلس، قوه قضاییه، سازمان های انقلابی در داخل و خارج، نهادها، جوان ها، همه واقعاً باید تلاش کنند که بیانیه را خوب بفهمند، بیانیه را تبدیل به گفتمان و جریان سازی کنند، تلاش کنند بیانیه را در عرصه های گوناگون در همان حوزه های مسئولیتی شان اجرا بکنند و مطالبه گری بکنند و از مسئولین و متولیان امور مطالبه گری صورت بگیرد.

وظیفه مردم و نیروهای انقلابی در برابر بیانیه گام دوم

مجید حسین زاده مسئول ارتباطات مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا هم در ادامه گفت: ما باید بیانیه گام دوم  را به تفسیر بگذاریم. باید روی آن بحث و بررسی شود و اینکه ما این را باید با پوست و گوشت و استخوان مان درک کنیم که امام امت جزء خیر امتش چیزی را نمی خواهد.

وی افزود: بیانیه حاصل تجربه یک عمر تجربۀ رهبر انقلاب و بصیرت ایشان است که مکتوب شده و چراغ راه آینده است. اگر ما بتوانیم این را تفسیر کنیم و بیاییم میدانی پیاده اش کنیم، میتوانیم که کشورمان را از یک نقطۀ به یک سکوی بزرگی که در حقیقت در آنجا قلۀ افتخار ایران است برسانیم.

وی ادامه داد: البته تنها بحث ایران نیست، بحث های بزرگی هم هست، بحث امت اسلامی است بحث منطقه است. اینها باید برای جوان ها باز شود. من اغلب مردم را دیدم که آشنا نیستند با بیانیه. حتی برخی از افراد با اسم بیانیه گام دوم آشنا نیستند. چه برسد به اینکه با محتوای بیانیه آشنا باشند و بفمهند که تفسیرش چیست.

این فعال دانشجویی تاکید کرد:یک ایرادی که من از دستگاه ها و رسانه ها می گیرم همین این است که متاسفانه، مثلا من خودم در قم دیدم این بیانیه را گذاشته بودند برای فروش. یک کتابچۀ کوچک بود، چندتا تهیه کردم و خریدم و آوردم برای دوستان هدیه.

حسین زاده افزود: البته من آنجا یک ایرادی گرفتم و گفتم شخص اول مملکت، امام امت، تجربه شان را گذاشتند و این بیانیه را نوشتند. این بیانیه بصیرت دارد، چراغ راه آیندۀ کشور است. شما باید این را به چندین زبان ترجمه بکنید چون فقط بحث ایران نیست. ایران هم در آن هست اما بحث منطقه و جهان اسلام و آینده و چشم انداز این امت هست. این را به چندین زبان ترجمه کنید و مجانی در اختیار مردم و افرادی که برای زیارت به قم میایند بگذارید.

وی گفت: مردم و بالاخص نیروهای انقلابی در برابر این بیانیه نیز وظایفی دارند و باید پیگیری بکنند و مطالبه گری بکنند. باید راه به جوانان و نیروهای انقلابی نشان داده شود. تلویزیون خارجی بیست و چهار ساعته پمپاژ می کنند و ذهن مردم را از مطالبات اصلی که می تواند کشور را در این چهل سال دوم انقلاب به نقطه مورد نظر مقام معظم رهبری برساند می خواهند منحرف کنند. مثلا با حرف های بسیار سخیف و بی ارزشی همچون میسح علی نژاد راجع به حجاب  می خواهند افکار مردم را ببرند به سمت و سوی حاشیه که این هم خودش یک مشکل است.

حسین زاده گفت: ما در رسانه ضعیف عمل کردیم که رسانۀ دشمن می تواند اینگونه یک مقدار مردم را فریب بدهد. در این زمینه نقاط ضعفی داریم.

اولین وظیفه یک نیروی انقلابی فهمیدن متن بیانیه است

حجت الاسلام تویسرکانی در ادامه گفت: اولین وظیفه یک نیروی انقلابی فهمیدن متن بیانیه است. با وجود اینکه من یک طلبه و روحانی هستم و سی سال شاگرد مقام معظم رهبری هستم ولی این بیانیه را نزدیک به ده بار خواندم.

ارسال نظرات