۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۹۹۹۳۸
حجت الاسلام والملسمین بهجت پور:

دشمن جامعه بانوان را هدف گرفته است/تمرکز حوزه خواهران بر حل مسائل زن و خانواده

دشمن جامعه بانوان را هدف گرفته است/تمرکز حوزه خواهران بر حل مسائل زن و خانواده
مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران مولد انقلاب اسلامی است، گفت: این نهاد تمرکز خود بر حل مسائل زن و خانواده گذاشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عصر امروز در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در سالن جلسات دانشکده علامه طباطبایی برگزار شد، به تبیین دستاوردهای حوزه های علمیه خواهران در نظام اسلامی پرداخت و گفت: حوزه علمیه خواهران مولد انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمن بهجت پور بیان کرد: بحمدالله شخصیت ها و بزرگان پای این نهاد ایستادند و شواری عالی حوزه های علمیه و مرحوم آیت الله شرعی از اعضای سابق جامعه مدرسین بر تقویت حوزه های علمیه خواهران با این نهاد همراه بودند.

وی به شرح ساختار حوزه های علمیه خواهران پرداخت و افزود: حوزه های علمیه خواهران دارای 500 مرکز در کشور بوده و همچنین 800 رشته در سطح دو و سه دارد و 64 هزار نفر از حوزه های علمیه فارغ التحصیل شدند و همین تعداد در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهار کرد: کادر و اساتید مراکز حوزه های علمیه خواهران از بانوان طلبه ای هستند که در این مجموعه فارغ التحصیل شدند.

وی با بیان اینکه امام راحل با نگرش دوراندیش خود بر امور حل مشکلات جوانان و جامعه بانوان همت گمارد، افزود: باید برای حل مسائل اجتماعی بانوان از ظرفیت خواهران بهره برد، از این رو حوزه های علمیه خواهران تمرکز خود را برای حل مسائل زنان و بانوان گذاشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان بر بانوان و جوانان کشور، گفت: دشمنان بدین مسأله پی بردند که گسترش و توسعه انقلاب اسلامی به سبب همراهی جامعه زنان با مردان و جوانان بوده از این رو تبلیغات و کارها سنگینی علیه آنها شروع کردند.

 وی به شرح رسالت حوزه‌های علمیه برای حل مشکلات جامعه بانوان پرداخت و تصریح کرد: رسالت حوزه انقلاب این است که ظرفیت بانوان در کشور را به رسمیت بشمارد و به نقش افرینی بانوان در جامعه کمک کنند.

 مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: حوزه انقلابی و جریان پیشران انقلاب اگر بنا دارد که مسائل و مشکلات نظام اسلامی را به نحو شایسته حل کند، باید به فهم درست از مسائل متغیرها آن دقت کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید مساله جمعیت و فرزندآوری به نحو شایسته مورد توجه حوزه های علمیه قرار گیرد، گفت: مسأله جمعیت و فرزندآوری دارای متغیرهای مختلفی است که باید حوزه های علمیه بدین مسائل پاسخ های مناسب بدهند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: مسأله تقلیل جمعیت به یک مساله جهانی تبدیل شده، از این رو غربیان راه های نامناسبی  را برای رشد جمعیت توصیه می کنند که باید پاسخ مناسبی بدین مسائل داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور اظهار کرد: لزوم توسعه و پیشرفت کشور ایران در گروی این است که جامعه جوانان و بانوان به سمت تحصیل روی بیاورند اما برخی به این بهانه از فرزندآوری سرباز می زنند، از این رو باید حوزه های علمیه نسبت بدین متغیرها پاسخ مناسبی را بدهند.

 مدیر حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: باید حوزه انقلابی رصد و مطالعات فراوان در مسائل جهانی داشته و همچنین حوزه های علمیه ارتباط گیری با خارج از حوزه را تقویت کند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان اظهار کرد: حوزه های علمیه خواهران تمرکز خود بر حل مسائل زن و خانواده گذاشته از این رو باید و فرصت ها و زمینه های رشد طلاب خواهر در این زمینه فراهم شود.

ارسال نظرات