۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۹۹۹۲۳
نماینده ولی فقیه در استان یزد:

سیستم آموزشی کشور غربی است/ حوزه نسبت به آینده سازان بی تفاوت نباشد

سیستم آموزشی کشور غربی است/ حوزه نسبت به آینده سازان بی تفاوت نباشد
آیت الله ناصری در اجلاسیه جامعه مدرسین گفت: آینده سازان مملکت در مدارس تربیت می شوند و این سیستم آموزشی تعقل و تدین را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط تصویری با محل اجلاسیه گفت: حوزه علمیه در خصوص وظیفه خود نسبت به جوان‌ها باید نگاهی ویژه به مدارس داشته باشد و اگر رهبر انقلاب در خصوص غیرت دینی دغدغه دارند، نزدیک ۲۰ میلیون جوان و نوجوانی که در مدارس هستند را نیز شامل می‌شود.

وی در ادامه افزود: حوزه، برای این جوانان که امروز در مدارس هستند فکری نکرده است؛ سبک آموزش کشور ما و کشور‌های اسلامی تحت تأثیر انگلیسی‌ها قرار گرفته که امروز سبک آموزشی ما صد در صد غربی است و سبکی در مدارس ما است ترسیم شده غرب است.

امام جمعه یزد با اشاره به تلاش سیستم آموزشی غرب در از بین بردن تدین، تفکر و تعقل گفت: سبک آموزشی غربی سبب شده بچه‌های ما از نظر اعتقادی تضمین نشوند؛ تدین و ایمان را از مدارس و آموزش‌های ما بردند تا آموزش‌ها اولویت پیدا نکند.

وی ادامه داد: تفکر را از آموزه‌های ما برداشته اند و اگر بچه‌های ما با تفکر پیش بروند، آگاهی پیدا می‌کنند؛ در مسائل فرهنگی آن طور که باید و مطلوب است پیش نرفتیم؛ در سبک آموزشی که از غرب آمده، اجازه نمی‌دهد تعقل و عقلانیت بچه‌ها رشد کند و حوزه‌های علمیه در ارتباط با این قضیه باید اقدامی انجام دهند؛ اجازه نمی‌دهند یک ساعت تفکر و اندیشه شود.

آیت الله ناصری با اشاره به نبود تعقل و تفکر در سیستم آموزشی مدارس کشور، گفت: مقصود استعمارگران این است که در سیطره آن‌ها بمانیم و تعقل را کور می‌کنند تا گوش به زنگ اهداف و نظرات آن‌ها باشیم؛ وقتی نیرو‌های آینده ساز کشور در مدارس و دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند باید نسبت به آن‌ها غیرت دینی داشته باشیم؛ اگر می‌خواهیم به تمدن اسلامی و جامعه اسلامی برسیم، نباید نیرو‌های عالی را از دست دهیم

وی با اشاره به ظرفیت مدارس در تربیت نسل آینده کشور تصریح کرد: نمی‌توانیم همه را در مساجد بیاوریم و روا نیست که آینده سازان مملکت رها باشند و در این سیستم آموزشی که رشد دینی و علمی برایشان ندارد، بمانند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه با کمک صاحبنظرانی که دغدغه دین دارند با توجه به آموزه‌های قرآن در راستای تحول آموزش کشور اقدام کند؛ باید کتاب‌های درسی را اصلاح کرد که با توحید و قرآن همراه باشد و فکر دانش آموزان و جوان را فعال کنیم.

ارسال نظرات