۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۰۰۰۷۱
به میزبانی دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛

جلسات علمی ستاد راهبری علوم اسلامی انسانی برگزار شد

جلسات علمی ستاد راهبری علوم اسلامی انسانی برگزار شد
خراسان رضوی – جلسات ستاد راهبری علوم اسلامی انسانی در دانشگاه رضوی با ارائه گزارش از فعالیت های موسسات و گفت وگو پیرامون رسیدن به مسئله مشترک و نقشه راه ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، جلسات شورای ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی در مشهد به دعوت و میزبانی دانشگاه رضوی به صورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر و دوروز متوالی برگزار شد.

این جلسات با مدیریت حجت الاسلام مهدی رجایی‌نیا، مشاور و دستیار ویژه مدیر حوزه و دبیر ستاد و نیز حضور اعضای شورا متشکل از نمایندگان موسسات و نهاد های علمی در سالن جلسات دانشگاه رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی، معاون پژوهش حوزه علمیه قم، حسن خیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم(نماینده دانشگاه آزاد اسلامی)، حجت الاسلام عبدالرسول هاجری، دبیر انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام مهدی رمضانی، رئیس مرکز مطالعات پیشرفت و تمدن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (نماینده پژوهشگاه) در این جلسه حاضر بودند.

همچنین حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس شورای سیاستگذاری تولید علوم انسانی اسلامی موسسه امام خمینی(ره) و دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی (نماینده موسسه و مجمع)، مجید کافی، معاون پژوهش پژوهشگاه حوزه و دانشگاه (نماینده پژوهشگاه)، سیدمحمدحسین کاظمینی، معاون ارتباط با حوزه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی (نماینده شورا)نیز در این جلسه حضور داشتند.

از دیگر افراد حاضر در این جلسه می توان به علی همت بناری، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعه المصطفی العالمیه (نماینده جامعه المصطفی)، سید میثم بهشتی نژاد، معاون دین و سیاستگذاری علم و فناوری شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی (نماینده شورا)، سید مجتبی امامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امام صادق (نماینده دانشگاه)، حمید بالایی، رئیس پژوهشکده علم و فناوری اسلامی دانشگاه امام حسین (نماینده دانشگاه) و محمد سعیدی‌مهر، رئیس و علی حسین‌پناه عضو گروه مشاوران حوزه نام برد.

در روز نخست این جلسات ابتدا به ارائه گزارشی از فعالیت های علمی در زمینه علوم انسانی اسلامی موسسات توسط نمایندگان آنها و پس از آن به طرح مسئله و گفت و گو پیرامون نقشه راه ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی گذشت.

در روز دوم با همفکری و ارائه نظرات از سوی اعضای شورا، جلسه به سمت تجمیع آرا و هم افزایی برای رسیدن به یک مسئله مشترک مدیریت شد و نتیجه گیری شد ضمن انکه برای ادامه این جلسات و فعالیت های پیش نیاز جلسات بعد نیز مطالبی ارائه شد./933/پ210/

جواد رستمی
ارسال نظرات