۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۷۰۰۱۹۱
آیت الله نوری همدانی:

استکبار همواره تلاش می کند تا مسلمانان دچار فقر فرهنگی باشند

استکبار همواره تلاش می کند تا مسلمانان دچار فقر فرهنگی باشند
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: استکبار همواره تلاش می کند تا مسلمانان دچار فقر فرهنگی و عقب ماندگی باشند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار سردار مومنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آیه «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ» اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر با توجه به موقعیت خاص ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر و آثار سوء مصرف آن برای فرد، خانواده و جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در ادامه به آثار مخرب مواد مخدر بر خانواده و جامعه اشاره کرد و افزود: دین مبین اسلام به سلامت فرد و جامعه بسیار اهمیت داده و همواره بر امنیت جامعه، برقراری عدالت و رفاه و معیشت مردم بسیار تاکید نموده است، از این رو پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ»؛ آن‌که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.

این مرجع تقلید با تاکید بر اهمیت پیشگیری و کار فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: دین مبین اسلام نجات یک فرد را نجات یک جامعه توصیف کرده اگر کسی گرفتار مواد مخدر شود یک خانواده و جامعه را درگیر و گرفتار می‌کند و در مقابل نجات یک معتاد نه تنها نجات فرد و خانواده که نجات یک جامعه محسوب می‌شود از این رو باید از تمام ظرفیت های فرهنگی و اطلاع رسانی و ظرفیت های مردمی و خیرین، زمینه ریشه کن شدن این معضل اجتماعی را فراهم کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به تلاش استکبار در گسترش فساد و ابتذال در میان مسلمانان بویژه نسل جوان، تصریح کرد: استکبار همواره تلاش می کند تا مسلمانان دچار فقر فرهنگی و عقب ماندگی باشند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند امروز اوضاع مسلمانان در عراق، افغانستان، سوریه، بحرین و یمن دلیل محکمی بر دشمنی آنان است. باید همواره آگاه بود و فتنه انگیزی ها دشمنان را به مردم اطلاع داد.

ارسال نظرات