۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۰۰۲۰۰
با حضور مردم و جامعه روحانیت؛

یادواره شهدای روحانی شهرستان بابل برگزار شد

یادواره شهدای روحانی شهرستان بابل برگزار شد
یادواره شهدای روحانی شهرستان در مدرسه فضیه بابل با حضور مسئولان ملی، استانی و مردم قدرشناس و جامعه روحانیت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، یادواره شهدای روحانی شهرستان بابل با سخنرانی حجت‌الاسلام رضایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هوا و فضای سپاه و مداحی آقای طاهری برگزار شد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به تفسیر آیه قرآن کریم، که مپندارید شهدا مرده اند بلکه آن‌ها زنده اند و در نزد خدای متعال روزی می‌خورند، گفت: شهید مطهری در کتاب خویش در باب شهادت  و شهید چند مسأله را بیان کرد که یکی ازآنان نشاط شهید است.

وی افزود: وفتی شهدا انتخاب میشوند که در راه خدا شهید شوند برای آنان نشاط به همراه دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه، با اشاره به اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس از امام راحل می خواستند که دعا کند تا آن‌ها شهید شوند، ادامه داد:در مسئله دفاع از حرم هم شاهد بودیم خیلی‌ها درخواست عاجزانه داشتند تا برای دفاع از حریم الله  در سوریه حاضر شوند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه پیکر شهدا، نیازی به غسل و کفن ندارد، و با همان لباس جهاد، در محضر خدای متعال حاضر می‌شوند، خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است، خون شهید است. خون شهید آزادی بخش است.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه با بیان این مطلب که اگر یک شهید برای انقلاب اهدا می‌شد، یک محله و یک شهر به خونخواهی او بپا میخواستند، تصریح کرد: خون شهدا درخت انقلاب را سیراب کرد.
 
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس دریک استان در یک روز بیش از ۳۰۰ شهید تشییع می‌شد، اما مردم دوباره راهی جبهه‌ها می‌شدند اضافه کرد: خون شهید موجب بصیرت، آگاهی و بیداری مردم جامعه برای جانفشانی در مسیر حق می‌شود.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاهدر ادامه سخنان خود با اشاره به حق شهید گفت: شهید از حق خود برای خدای متعال می‌گذرد و با عشق به طرف شهادت می‌رود، برای همین خدای سبحان در مقابل ان هم حقی را قرار می دهد.
 
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه باید حق شهید را ادا کرد، افزود: نود درصد شهدا در وصیت نامه هاشان به ولایتمداری تاکید اکید داشتند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه با تصریح بر اینکه شهدای روحانیت مثل مابقی شهدا، جان خویش را برای اسلام و نظام فدا کردند تا انقلاب بماند و دشمن هوس نیرنگ در مقابل انقلاب به ذهنش خطور نکند، ادامه داد: مسئولان آیا به وظیفه خود در قبال شهدا عمل کردند؟

گفتنی است در این مراسم استاندار مازندران، فرماندار بابل، مسئولان استانی و شهرستانی، ائمه جمعه و جماعت، عموم مردم شریف، مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه حضور داشتند.

ارسال نظرات