۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۷۰۰۲۷۰
آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد؛

لزوم تقویت ارتباط جامعه مدرسین با دانشگاه قم

لزوم تقویت ارتباط جامعه مدرسین با دانشگاه قم
آیت الله حسینی بوشهری بر تقویت ارتباط جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با دانشگاه قم تأکید کرد و گفت: در طی سالیان گذشته، دانشگاه قم پیشرفت‌های فراوانی داشته است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رییس و معاونین دانشگاه قم، این دانشگاه را سرمایه و اعتباری برای استان قم و کشور دانست و تصریح کرد: جامعه مدرسین باید از طریق ایجاد ارتباطی دو سویه با این دانشگاه، علاوه بر گره‌گشایی و راه‌گشایی از امور دانشگاه، مطالبات خود را نیز مطرح کند.

وی ضمن اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های دانشگاه قم در طی سالیان گذشته افزود: در طی سالیان گذشته، دانشگاه قم پیشرفت‌های فراوانی داشته است. مسئولین این دانشگاه مصداق روایت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند که «اِنَّ اللّه َ يُحِبُّ اِذا اَنْعَمَ عَلى عَبْدٍ اَنْ يُرى اَثَرُ نِعْمَتِهِ عَلَيْهِ». نعمت شما در واقع همین آبرو، اعتبار، علم، دانش و تجربه شماست و اثر این نعمت نیز همین رشد جایگاه این دانشگاه و نیروهای عالم و متعهدی است که در این دانشگاه تربیت یافته‌اند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دقت و ظرافت در تربیت و جذب دانشجویان را خواستار شد و ابرازداشت: تمامی دانشجویان باید از شروع مراحل جذب تا نقطه نهایی و فارغ التحصیلی، از جهات مختلف مورد توجه قرارگیرند تا انسان‌هایی متخصص و متعهد تربیت شوند.

وی سابقه خود در دانشگاه قم را مورد اشاره قرارداد و خاطر نشان کرد: اینجانب، آن روزی که این دانشگاه تحت عنوان مدرسه عالی قضایی شکل گرفت، فقه و اصول در آن جا تدریس می‌کردم و اصلا گمان‌ها به این سو نمی‌رفت که روزی آن مجموعه کوچک، به چنین دانشگاهی با این ظرفیت بالا تبدیل شود.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، رییس دانشگاه قم و معاونین وی، گزارش جامعی از وضعیت، فعالیت‌ها، پیشرفت‌ها و اهداف ارائه کردند.

رییس دانشگاه قم گفت: حیثیت انتساب این دانشگاه به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مورد توجه ویژه است و همه در این جهت دغدغه مندیم. بنای ما در این دانشگاه، جذب و استفاده از اساتید قوی و انقلابی است و تا کنون بسیاری از خروجی‌های این دانشگاه در پست‌های حساس و گوناگون مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب افزود: دانشگاه قم، تقریبا، تنها دانشگاه دولتی کشور است که بحث جدایی فضای آموزشی دختر و پسر در آن مورد توجه بوده و هست. از حیث دانشجویان، اساتید و کارکنان نیز این دانشگاه وضعیت خوبی دارد و در بین دانشگاه‌های سراسر کشور حائز رتبه 24 است.

معاونین پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، دانشجویی و مالی نیز به ارائه گزارشی از حیطه فعالیت خود پرداختند.

ارسال نظرات