۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۰۰۳۶۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

نیازمند اتخاذ راهکارهای فرهنگی برای مشکل جمعیت در کشور هستیم

نیازمند اتخاذ راهکارهای فرهنگی برای مشکل جمعیت در کشور هستیم
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت ازدواج جوانان بر ضرورت برداشتن موانع از سر راه این امر مقدس تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت ازدواج جوانان بر ضرورت برداشتن موانع ازدواج جوانان تأکید کرد.

وی با بیان این که موضوع جمعیت یک مسأله ملی است که سیاست هایی نیز در طول سال های اخیر برای آن اتخاذ شده است، افزود: باید برنامه های ما در سطح استان مطابق با اسناد بالادستی و سیاست های مصوب در این بخش باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که بسیاری از کشورهای جهان نیز با مشکل کمبود جمعیت مواجه هستند و این موضوع تنها مختص کشورمان نیست، تصریح کرد: باید راهکارهای سایر کشورها در افزایش نرخ جمعیت مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تقویت مسأله جمعیت یک کار بزرگ و مهم و با یک فرصت اندک است، ادامه داد: در حال حاضر مهم ترین مشکل در این خصوص مباحث فرهنگی است که نیازمند اتخاذ راهکارهای فرهنگی برای مشکل جمعیت در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت تقویت ازدواج آسان در جامعه تأکید کرد و افزود: متأسفانه امروز شاهد ترویج سیاست های جملاتی و اشرافی گری در جامعه هستیم که این خود یک مانعی مهم در بحث ازدواج جوانان است.

امام جمعه ساری با بیان این که باید تشریفات و اشرافی گری در مسأله ازدواج جوانان به حداقل ممکن برسد، خاطرنشان کرد: باید هزینه های عروسی در کشور کاهش یابد تا شاهد افزایش ازدواج جوانان در جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت مشارکت خیرین در تقویت امر ازدواج جوانان در جامعه تأکید کرد و گفت: باید تشکل و مجمعی از خیران برای کمک به ازدواج آسان جوانان شکل بگیرد.

وی با بیان این که کاهش ازدواج در جامعه تنها به مباحث اقتصادی مرتبط نیست، خاطرنشان کرد: با بررسی های صورت گرفته مشخص می شود ازدواج در میان افراد مرفه کمتر و تمایل به کم فرزندی نیز در این قشر بیشتر است؛ این در حالی است که بسترهای ازدواج و فرزند آوری در میان قشر مستضعف جامعه فراهم تر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت توجه بیشتر به خانواده های کم درآمد و مستضعف جامعه در بحث ازدواج تأکید کرد و گفت: بخش مهمی از خانواده هایی که امکان ازدواج آسان و فرزند آوری وجود دارد و در همین اقشار ضعیف جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرند./950/پ210/

ارسال نظرات