۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۷۰۰۲۳۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران خبر داد؛

ساخت فیلم مستند زندگی آیت الله کوهستانی/ برگزاری پیش همایش در مشهد

ساخت فیلم مستند زندگی آیت الله کوهستانی/ برگزاری پیش همایش در مشهد
مازندران - زارع از ساخت فیلم مستند زندگی آیت الله کوهستانی خبر داد و گفت: مراحل فیلم برداری این فیلم به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در نشست اعضای شورای سیاست گذاری همایش ملی آیت الله کوهستانی از ارسال حدود چهل مقاله به دبیرخانه علمی این همایش خبر داد و گفت: این تعداد مقاله با توجه به محدودیت منابع در خصوص این شخصیت پارسا به دبیرخانه ارسال شده است و روند دریافت مقالات ادامه دارد.

وی از ساخت فیلم مستند زندگی آیت الله کوهستانی خبر داد و افزود: مراحل فیلم برداری این فیلم به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد که این فیلم می تواند در تبیین شخصیت این عالم بزرگ به جامعه جوان کمک شایانی کند.

زارع در ادامه سخنان خود همچنین از تألیف و تدوین چندین جلد کتاب پیرامون شخصیت علمی، اخلاقی و عرفانی آیت الله کوهستانی(ره) خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین کتاب جملات قصار ایشان نیز به صورت خط نستعلیق تدوین در گذشته رونمایی شده است.

وی بر ضرورت شناساندن شخصیت های بزرگی همچون آیت الله کوهستانی(ره) به نسل جوان تأکید کرد و گفت: برگزاری این همایش و تولید محتوا در این بخش می تواند به شناخت بیشتر جوانان از ایشان کمک کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که همایش ملی آیت الله کوهستانی باید در شأن ایشان برگزار شود، ادامه داد: به همین دلیل همه نهادهای فرهنگی، دانشگاهی، حوزوی و اجرایی باید برای کمک به برگزار کنندگان این رویداد فاخر به میدان بیایند.

زارع با اشاره به این که در میان هجمه های سنگین فرهنگی دشمن علیه ارزش های دینی و انقلابی جامعه اسلامی، شناساندن مفاخر و شخصیت های دینی به جامعه جوان بسیار ضروری است، تصریح کرد: به همین دلیل باید از همه ظرفیت های موجود در جهت معرفی زوایای مختلف زندگی این عالم پارسا به جوانان بهره گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری پیش نشست، همایش ملی آیت الله کوهستانی(ره) در مشهد خبر داد و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته قرار است این پیش نشست در چهاردهم بهمن ماه در مشهد برگزار شود.

فلاح، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر نیز در این نشست بر ضرورت اهتمام بیشتر مسؤولان به برگزاری این همایش مهم تأکید کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر این اهتمام در میان مسؤولان شهرستانی و استانی برای پاسداشت مقام آیت الله کوهستانی وجود ندارد.

وی با بیان این که عدم همکاری برخی نهادها و مسؤولان در برگزاری این همایش مهم برازنده نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات ارزشمندی که تاکنون از سوی کمیته علمی و اجرایی همایش در بخش های مختلف صورت گرفته، ضروری است سایر نهادها به ویژه صدا و سیما به میدان بیایند.

فلاح همچنین از تولید محتوا پیرامون همایش ملی آیت الله کوهستانی خبر داد و افزود: همه تلاش ما این است این رویداد مهم فرهنگی و دینی به نحو شایسته و در خور شأن و جایگاه آیت الله کوهستانی(ره) برگزار شود./950/پ210/

افشین ایمانی برنجستانکی

ارسال نظرات