۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۰۰۰۶۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دولت قبل به دنبال تسلیم کشور در برابر دشمنان بود

دولت قبل به دنبال تسلیم کشور در برابر دشمنان بود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به بی کفایتی دولت سابق گفت: بیش از این که با دشمن بیرونی چالش داشته باشیم با عناصر خودفروخته درونی دچار چالش هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در پیش نشست کنگره شهدای روحانی شمال کشور، دعوت مردم به حلال و حرام خدا، جهاد، انقلاب و انفاق را وظیفه روحانیت در جامعه عنوان کرد.

وی با بیان این که روحانیت در کنار دعوت مردم به فضیلت های اخلاقی، نباید از خود غافل شود، افزود: این قشر مهم و اثرگذار جامعه باید در عمل به این اصول مهم پیشگام باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که شهدا به ویژه شهدای روحانیت در عمل به آنچه بیان کردند، پیشگام بودند، ادامه داد: شهدای روحانیت در عمل به وظیفه خوش درخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که طلاب و روحانیان در هشت سال دفاع مقدس در جبه های حق علیه باطل حاضر و به شهادت رسیدند یا جانباز و آزاده شدند، افزود: شهدای روحانیت به نصیحت خداوند متعال در قرآن کاملاً عمل کردند و به آن جامه عمل پوشاندند.

وی با اشاره به این که اکثر جامعه روحانیت اهل عمل، میدان جهاد و حضور در صحنه ها و عرصه های مهم هستند، تصریح کرد: مهم ترین نقش آفرینی این قشر در همین جریان شیوع ویروس کرونا بود که بیش از 200 طلبه و روحانی در مازندران اعمال شرعی را برای حدود سه هزار و 700 فوتی کرونایی انجام دادند.

امام جمعه ساری با بیان این که روحانیت در همه عرصه های انقلاب حضوری پررنگ و اثرگذار داشته است، گفت: وظیفه اصلی طلاب کار فرهنگی و تبلیغی است و به همین دلیل در هشت سال دفاع مقدس، روحانیت نقش مؤثر و مهمی در ایجاد روحیه، انگیزه قوی و اعتقاد به رزمندگان بر عهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که دشمن به دنبال به فراموشی سپرده شدن نقاط قوت در کشورمان است، تصریح کرد: باید با کار فرهنگی و تبلیغی صحیح مانع از تحقق این توطئه دشمنان شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به بی کفایتی های دولت گذشته در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: متأسفانه دولتمردان سابق همه مسائل کشور را به ارتباط با بیگانگان گره زده بودند.

وی با تأکید بر بیان واقعیت ها در خصوص بی کفایتی مدیران و مسؤولان سابق کشور، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل سیاست های غلط دولت سابق، روابط ما با همسایگان و حتی سایر کشورهای اروپایی به پایین ترین سطح ممکن رسید و تنها با فشار زیاد به دنبال تسلیم کردن نظام در برابر دشمنان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود گفت: بیش از این که با دشمن بیرونی چالش داشته باشیم با عناصر خودفروخته درونی دچار چالش هستیم و حتی در این ماه های اخیر با تحریک اصناف به بهانه بیان مطالبات خود در مسیر دیگری سوق می دهند که باید نسبت به این مسائل روشنگری شود.

امام جمعه ساری با بیان این که دولت فعلی هر ماه حدود 13 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت سابق را پرداخت می کند، افزود: باید واقعیت ها برای مردم تبیین شود و یکی از مصادیق جهاد تبیین همین است.

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره شهدای روحانیت شمال کشور به میزبانی مازندران شد./950/پ202/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
همیشه قوی ترین و بیشترین ضربه را دشمنان داخلی و منافقین می زنند
0
0