۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۹۹۸۱۰

توصیه های نماینده ولی فقیه در مازندران به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

توصیه های نماینده ولی فقیه در مازندران به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
مازندران - امام جمعه ساری، بخش مهمی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی امروز مازندران را معلول فضای گردشگری این استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، مردم مازندران را مردمی معتقد، متدین و انقلابی معرفی کرد و گفت: اما متأسفانه نابسامانی ها و آسیب های فرهنگی به واسطه گردشگر پذیر بودن در استان وجود دارد که اگر به آن توجه نشود به ضایعات بزرگی تبدیل خواهد شد.

وی، بخش مهمی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی امروز استان را معلول فضای گردشگری مازندران عنوان کرد و افزود: متأسفانه ویلاسازی های بی حد و حصر و تبدیل فضای معنوی استان به یک فضای مرفه نشین موجب تضعیف فضای معنوی و فرهنگی این منطقه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که ورود افراد با آداب و فرهنگ های مختلف زمینه آسیب پذیری مازندران را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل ضرورت دارد نگاه متولیان حوزه فرهنگی به این استان بیش از سایر مناطق کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که نگاه به مازندران در حوزه خدمات و اعتبارات باید ملی باشد، تصریح کرد: در کنار مباحث اعتباری و بودجه، انتظار داریم توجه به این استان بیشتر باشد.

وی با بیان این که شرایط آسیب پذیر مازندران، ضرورت حضور نیروهای توانمند و حضور مستمر مدیران ملی را بیشتر می طلبد، خاطرنشان کرد: باید از نگاه محلی به مازندران در حوزه های مختلف به ویژه بخش فرهنگی پرهیز شود.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت و توجه بیشتر سازمان تبلیغات اسلامی به مدارس علوم و معارف اسلامی تأکید کرد و افزود: ساختمان های فرسوده و نابسامان در برخی مناطق به هیچ عنوان زیبنده دانش آموزان ما نیست و باید بازسازی و توجه بیشتری به این بخش شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که اگر فضای این مدارس مناسب و زیبا نباشد رغبت دانش آموزان نیز برای تحصیل در آن کاهش خواهد یافت، ادامه داد: باید تقویت و زیبا سازی چنین مدارسی بیش از پیش در دستور کار مدیران سازمان تبلیغات اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این دیدار، مدیران تبلیغات اسلامی در استان ها را بازوان تبلیغی نماینده ولی فقیه درآن مناطق معرفی کرد و گفت: مازندران از جمله استان هایی است که به دلیل شرایط حاکم بر آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که به دلیل شرایط خاص این استان، فعالیت فرهنگی و تبلیغی در این منطقه با پیچیدگی و دشواری های خاصی همراه است، ادامه داد: امیداریم گام بعدی در سازمان تبلیغات اسلامی قدرتمند تر، مؤثر و مفید تر در استان طی شود و خودمان را نیز موظف به حمایت بیشتر در این خصوص خواهیم کرد./950/پ210/

ارسال نظرات