۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۹۹۷۴۵
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت هوشیاری و مقابله رسانه های انقلابی در برابر دروغ پراکنی جریانات معاند

ضرورت هوشیاری و مقابله رسانه های انقلابی در برابر دروغ پراکنی جریانات معاند
مازندران -امام جمعه ساری با اشاره به دروغ پراکنی و سانسور اخبار از سوی دشمن، گفت:رسانه های انقلابی اجازه ندهند ‌رسانه‌های معاند با دروغ‌پراکنی افکار مردم را مدیریت ‌کند‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای سازمان بسیج رسانه سپاه کربلا با اشاره به این که ما انسان ها نیاز به پیام رسانی داریم، گفت: پیام رسانی هدف نیست بلکه وسیله و مقدمه ای برای اطلاعات بیشتر از واقعیت ها برای انتخاب بهتر و درست است.

وی با بیان این که قدرت تحلیل مسائل و بصیرت انسان ها باید تقویت شود، افزود: برای تحلیل صحیح باید اطلاعات بیشتری داشته باشیم و رسانه یکی از مهم ترین ابزارها برای کسب اطلاعات است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که رسانه باید زیبایی ها و زشتی ها را اطلاع رسانی کند تا نقاط ضعف مرتفع و نقاط مثبت تقویت شود، ادامه داد: متأسفانه رسانه در سلطه یک مافیای جهانی قرار دارد و خبرگزاری های مهم را در اختیار گرفتند و منابع اصلی را مدیریت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که ابزارهای اینترنتی مهم در اختیار نظام سلطه قرار دارد و به نحو نادرستی اطلاعاتی که خودشان قبول ندارند را حذف و در اطلاع رسانی به مردم سیاه نمایی می کنند، گفت: در همین سالگرد سردار شهید سلیمانی کارشکنی استکبار را مشاهده کردیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که فعالان رسانه ای باید در مواجه با این کارشکنی های استکبار تولید محتوا داشته باشند، تصریح کرد: باید برای مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان اینترنت ملی داشته باشیم و این مطالبه مقام معظم رهبری بوده اما هنوز محقق نشده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب باید با پیوست رسانه ای فعالیت کنیم، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در راستای جلب اعتماد مردم و تقویت انقلاب و نظام اسلامی فعالیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که استکبار جهانی با پیشرفت تکنولوژی در حوزه رسانه به دنبال دروغ پراکنی و سانسور اخبار است، تصریح کرد: رسانه های انقلابی اجازه ندهند ‌رسانه‌های معاند با دروغ‌پراکنی بر افکار مردم مدیریت ‌کند‌.

امام جمعه ساری با اشاره به این که اگر به نخبگان میدان دهیم می توانیم در جنگ رسانه ای هم پیروز میدان باشیم، افزود: باور نخبگان جامعه از مهم ترین دلایل موفقیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بسیج باید همه اصحاب رسانه را جامعه هدف و مخاطب خود بداند، خاطرنشان کرد: بسیج رسانه باید در صدد رشد فضایل اخلاقی در حوزه خبر و رسانه باشد.

وی با اشاره به این که گاهی برخی واقعیت ها باید محرمانه بماند، تصریح کرد: شفاف سازی مهم است اما برخی از موارد اسرار داخلی کشور است و نباید اطلاع رسانی شود، تحقق این مهم نیازمند بلوغ فکری است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که شفاف سازی اطلاعات محرمانه پیامدهای نادرستی را همراه دارد، بیان داشت: منافع ملی را فدای مصالح و منافع صنفی نکنیم./950/پ210/

ارسال نظرات