۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۹۹۰۴۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ارزش و کرامت وجودی زن در انقلاب اسلامی جلوه یافت

ارزش و کرامت وجودی زن در انقلاب اسلامی جلوه یافت
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: ارزش و کرامت وجودی زن در انقلاب اسلامی جلوه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم سوگواری هیأت مذهبی ساری که به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) به همان اندازه که در فضیلت بی‌همتا هستند و می‌درخشند به همان اندازه هم مظلوم هستند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، خلوت بودن مساجد و صفوف نماز، وجود ربا در جامعه و سوء استفاده و اختلاس از سوی مسؤولان در جامعه دینی جایز نیست.

وی با بیان این که وقتی پای دنیا به میان بیاید هیچ‌کسی به فضیلت نگاه نمی‌کند، چرا که به فکر منافع خودشان هستند، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها و هیأت های مذهبی باید برای ترویج سیره ائمه اطهار(ع) برنامه‌ریزی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت بهره گیری از سیره فاطمی در زندگی فردی و اجتماعی جامعه امروز تأکید کرد و گفت: الگو قرار دادن سیره آن حضرت بستری را برای سعادت و تعالی انسان فراهم خواهد کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که سیره عملی آن بانوی نمونه اسلام باید در زندگی فردی و اجتماعی هر یک از ما مسلمانان تجلی یابد، افزود: یکی از بهترین و بزرگترین راه های بیان ارادت به آن بانوی ارزشمند اسلام، شناخت و عمل به سیره فاطمی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) در تقوا، ایمان، بصیرت و ولایت مداری در اوج بودند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این آن بانوی ارزشمند جهان در انجام وظایف دیگر نظیر تربیت اسلامی فرزندان و همچنین فعالیت های اجتماعی و سیاسی یک الگوی بی نظیر بوده است.

وی با تاکید بر این که روحیه و فرهنگ فاطمی باید در جامعه اسلامی نهادینه شود، افزود: باید بر وجوه مختلف حضرت فاطمه(س) تأمل داشت و با مطالعه و تعمق در احادیث و خطبه‌های ایشان، الگوی راه زندگی خود را ترسیم كرد.

امام جمعه ساری با بیان این که یکی از بزرگ ترین درس های عملی از حضرت زهرا(س) حضور فعال در صحنه های اجتماعی و سیاسی با حفظ عفت، حجاب و ارزش های وجودی زن است، خاطرنشان کرد: ارزش و کرامت وجودی زن در انقلاب اسلامی جلوه یافت و الگویی برای زنان مسلمان در سطح جهان شد.

وی با بیان این که حضرت فاطمه در دفاع از دین و ولایت از هیچ قدرتی هراس نداشتند، گفت: آن بانوی نمونه اسلام زمانی که تعدی دشمنان را به حریم ولایت و امامت دیدند با همه قوا برای دفاع از این حریم وارد میدان مبارزه شد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برگزاری باشکوه تر مراسم فاطمیه از سوی هیأت های مذهبی تأکید کرد و افزود: این برنامه ها باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود و وظیفه ما تلاش در راستای نشر فضائل و بیان مصائب است.

وی با بیان این که خوشبختانه امروز اوضاع کرونایی از روزی ۷۰۰ کشته به روزی ۳۰ نفر رسید، تصریح کرد: تا به امروز بیش از ۱۴۰ میلیون دوز واکسن تزریق شده، کسانی که می‌گفتند تا تسلیم غرب نشویم واکسن نمی‌دهند دروغگو بودند معلوم بود مشکل داخلی بود./950/پ210/

ارسال نظرات