۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۹۸۹۹۱
با سخنرانی آیت الله اعرافی؛

نخستین سالگرد ارتحال آیت الله نظری خادم الشریعه برگزار می شود

نخستین سالگرد ارتحال آیت الله نظری خادم الشریعه برگزار می شود
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با تجلیل از خدمات علمی، انقلابی و اجتماعی آیت الله نظری خادم الشریعه بر ضرورت پاسداشت مناسب از این عالم مجاهد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه هماهنگی نخستین سالگرد ارتحال آیت الله نظری خادم الشریعه با تجلیل از خدمات علمی، انقلابی، اجتماعی و دینی این عالم وارسته بر ضرورت پاسداشت مناسب از این خدمات و تلاش ها تأکید کرد.

وی با بیان این که آن طور که شایسته بود از مقام این عالم انقلابی و فرهیخته در زمان ارتحال ایشان به دلیل شرایط خاص کرونایی تجلیل نشد، افزود: با توجه به آرامش مناسب کرونایی که این ایام در کشور و استان داریم، ضرورت دارد تجلیل در خور شایسته ای از مقام والای این عالم ربانی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خدمات انقلابی، علمی، اجتماعی و دینی آیت الله نظری خادم الشریعه برای مردم استان و همچنین مرکز مازندران کاملاً مشهود و روشن است، تصریح کرد: باید نخستین مراسم سالگرد ارتحال این عالم مجاهد و انقلابی با شکوه و همچنین به همراه رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) عمر با برکت خود را در مسیر اعتلای دین، انقلاب و معارف اهل بیت(ع) سپری کرد، بیان داشت: به طور حتم تجلیل از چنین شخصیت بزرگی، حفظ و تقویت شعائر دینی است.

امام جمعه ساری همچنین بر ضرورت ساخت مستندی از حیات فردی، مبارزاتی، اجتماعی و دینی آیت الله نظری خادم الشریعه از سوی صدا و سیما تأکید کرد و افزود: همچنین ضروری است نمایشگاهی از اسناد، آثار، فعالیت ها و اقدامات فرهنگی، دینی و اجتماعی این عالم مجاهد برگزار شود.

سی ام دی ماه؛ برگزاری نخستین سالگرد ارتحال آیت الله نظری خادم الشریعه

حجت الاسلام والمسلمین شرف الدین نظری خادم الشریعه، فرزند مرحوم آیت الله نظری نیز در این جلسه ضمن تقدیر حسن توجه نماینده ولی فقیه در مازندران، به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی ارتحال آیت الله نظری خادم الشریعه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این پیام ضمن تجلیل و تکریم از مردم مازندران از مسجد جامع ساری نیز به عنوان پایگاهی محوری در مرکز استان یاد کردند.

وی با بیان این که کلام مقام معظم رهبری فصل الخطاب و جامع است، تصریح کرد: ایشان به صورت جامع آیت الله نظری خادم الشریعه را در آن پیام جامع معرفی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری در ادامه سخنان خود از برگزاری مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله نظری خادم الشریعه سی ام دی ماه امسال در ساری خبر داد و افزود: این مراسم با سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در مسجد جامع ساری برگزار خواهد شد.

ضرورت معرفی عالمان دینی به نسل جوان جامعه

حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران نیز در این جلسه بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله نظری خادم الشریعه تأکید کرد و گفت: باید چنین شخصیت های برجسته ای را بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان این که مازندران به دلیل وجود عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی همچون خورشیدی در جهان اسلام می درخشد، افزود: اما متأسفانه در طول دهه های اخیر نتوانستیم این شخصیت های برجسته را به خوبی در جامعه معرفی کنیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین برضرورت برگزاری کنگره شخصیت شناسی عالمان بزرگ دینی استان تأکید کرد و گفت: باید خدمات، تلاش ها و مجاهدت های عالمان بزرگ دین نظیر آیت الله نظری خادم الشریعه بیشتر به جامعه جوان معرفی شود.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که آیت الله نظری خادم الشریعه در طول عمر با برکت خود خدمات و تلاش های ارزشمندی را در راه تقویت دین و معارف اهل بیت(ع) انجام دادند، افزود: علاوه بر این خدمات اجتماعی و فرهنگی این شخصیت برجسته نیز باید بیشتر برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو شود./950/پ202/

ارسال نظرات