۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۷۰۰۴۵۸

قدردانی امام جمعه پردیسان از خدمات دانشگاه باقرالعلوم

قدردانی امام جمعه پردیسان از خدمات دانشگاه باقرالعلوم
امام جمعه پردیسان در بازدید از دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: وجود حدود ۳۰ دانشگاه و پژوهشگاه در پردیسان فرصت مناسب برای خدمت به مردم این منطقه از شهر قم است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا حامدی در حاشیه دیدار با معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) از ظرفیت های قابل توجه علمی در بخش علوم انسانی و اسلامی و همچنین تجهیزات آموزشی برخوردار است و تاکنون نیز همواره این تجهیزات از جمله استفاده از کتابخانه را در اختیار طلاب، دانشجویان و عموم شهروندان علاقه مند قرار داده است.

امام جمعه پردیسان افزود: در پردیسان حدود 30 دانشگاه و پژوهشگاه فعال است که یک ظرفیت بزرگ علمی به شمار می رود و تصمیم داریم از آن استفاده کنیم به طوری که پردیسان را به عنوان یک منطقه علمی و پژوهشی در شهر علم و اجتهاد معرفی کنیم.

حجت الاسلام حامدی با اشاره به سکونت حدود 20 هزار طلبه در پردیسان خاطرنشان کرد: در صورتی که یک اتحادیه متشکل از تمام دانشگاه ها و پژوهشگاه های فعال در پردیسان ایجاد شود می توان بیش از پیش از ظرفیت های آنان از جمله استادان، مشاوره، کتابخانه و سایر امکانات بهره مند شویم و در این زمینه نیز انتظار همکاری از مسئولان این دانشگاه ها داریم.

امام جمعه پردیسان تاکید کرد: پردیسان امروز نیازمند کتابخانه و مجتمع بزرگ فرهنگی است که امیدواریم در این زمینه نیز برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز در این دیدار به تشریح فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشگاه باقرالعلوم(ع) پرداخت و اظهار داشت: در کنار فعالیت های علمی بر این باوریم که باید این ظرفیت ها را به عنوان یک خدمات اجتماعی در اختیار شهروندان قرار داد و در این زمینه منابع موجود در کتابخانه که شامل 136 هزار عنوان کتاب است را در اختیار طلاب و دانشجویان منطقه پردیسان قرار داده و با دانشجویان سایر دانشگاه ها نیز همکاری کرده ایم.

حجت الاسلام مریجی افزود: خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و ایجاد یادمان شهدای گمنام در محوطه این دانشگاه نیز در برخی مناسب ها به محل برگزاری برنامه های فرهنگی مردمی تبدیل شده و همچنان نیز آمادگی میزبانی رویدادهای مختلف فرهنگی از جمله یادواره شهدا هستیم.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین برای ساخت یک کتابخانه بزرگ به همراه سالن مطالعه برای استفاده طلاب، دانشجویان و حتی دانش آموزان منطقه پردیسان در این دانشگاه اعلام آمادگی کرد و گفت: در این زمینه آماده همکاری با دستگاه های متولی هستیم.

ارسال نظرات