۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۰۰۴۶۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

برای مهندسی ساختار صحیح فکری جامعه از دوران کودکی باید سرمایه گذاری کرد

برای مهندسی ساختار صحیح فکری جامعه از دوران کودکی باید سرمایه گذاری کرد
اصفهان - آیت الله سلیمانی آموزش و پرورش را زیر ساخت فکری جامعه اعلام کرد و گفت: برای مهندسی ساختار صحیح فکری جامعه از دوران کودکی باید سرمایه گذاری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در ویژه برنامه هفته خیرین مدرسه ساز کاشان که در مجتمع آموزشی فرهنگی فتاحی برگزار شد، گفت: فعالیت‌های گسترده خیرین مدرسه ساز شهرستان کاشان در کشور بی نظیر است.

وی دانشگاه کاشان، دانشگاه علوم پزشکی کاشان و و زیرساخت فرهنگی و مدارس منطقه کاشان را مدیون و مرهون خیرین مدرسه ساز منطقه کاشان دانست و افزود: کمک خیرین کاشان به زیر ساخت‌های فرهنگی در این منطقه قابل تقدیر و تجلیل است.

آیت الله سلیمانی همچنین از آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین زیر ساخت هرجامعه‌ای نام برد و با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی و مدیران آینده کشور دراین فضا‌ها تربیت و رشد می‌کنند، اظهارداشت: سرمایه‌گذاری دراین بخش بهترین سرمایه گذاری و بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان آموزش و پرورش را زیرساخت فکری جامعه اعلام کرد و تأکید کرد: سرمایه گذاری برای مهندسی ساختارصحیح فکری جامعه از دوران کودکی در دبستان و دبیرستان است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه جایگاه دانشگاه فرهنگیان در جامعه تبیین نشده است از آموزش و پرورش و وزارت علوم درخواست کرد تا تکلیف این دانشگاه را هرچه زودتر مشخص کند.

وی با تقدیر از خیرین مدرسه ساز کاشان یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان کاشان در یک فضای مناسب از سوی یک خیر ساخته شده است که بیانگر افق والای اندیشه این خیر کاشانی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر رسیدگی به اوضاع اقتصادی و معیشتی معلمان، گفت: شنیده شده حقوق برخی معلمان به جای افزایش کاهش داشته است و در تربیت و جذب معلمان ریزش داشته که این کمبود باید جبران شود.

محمد کتابچی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان نیز با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از مدارس کاشان را خیران ساخته‌اند گفت: خیرین کاشان برای تأمین نیاز‌های آموزش و پرورش آمادگی برای ادامه ساخت و ساز‌های آموزشی را دارند.

لازم به ذکر است، مراسم تجلیل از خیران مدرسه ساز کاشان و افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی آموزشی در کاشان با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان شامگاه چهارشنبه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مجتمع آمورشی فرهنگی فتاحی کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات