۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۷۰۰۴۷۶
آیت الله نوری همدانی:

تا ریشه كنی ربا در كشور، تذكر خواهم داد

تا ریشه كنی ربا در كشور، تذكر خواهم داد
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه تا ریشه کنی ربا در کشور برای تذکر دادن در هر زمانی مصمم هستم گفت: در اسلام پول گرفتن برای تأخیر ادای قرض حرام است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار علی صالح آبادی رییس بانک مرکزی با تاکید بر ضرورت بانکداری بدون ربا گفت: نگاه اسلام به مسائل اقتصادی بر حول محور تولید و اشتغال می باشد، تقویت بنیه اقتصادی و خودکفایی کشور تنها در سایه رشد و شکوفایی صنعت، تجارت و کشاورزی ممکن می باشد از این رو لازم است به این موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشید.

این مرجع تقلید با انتقاد از گرفتن دیرکرد از سوی بانک ها افزود: قرآن دو گناه را بسیار نکوهش فرموده، نخست پذیرش ذلت و قبول سلطه استکبار و دوم ربا؛ چرا که بر اثر این دو گناه کرامت انسان ها از بین می رود و سبب ایجاد فقر در جامعه می‌گردد از این رو در تدوین قوانین بانکی باید دستورات و موازین اسلامی به دقت مورد توجه قرار بگیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه ابراز کرد: یکی از مشکلات بزرگ امروز بانک ها این است که در اسلام پول گرفتن برای تأخیر ادای قرض، حرام است ولی متأسفانه این مشکل در بانک ها معمول است؛ در حالی که نباید چنین باشد و بارها گفته ایم که دیر کرد نوعی ربا بوده و حرام است، بنده تا ریشه كنی ربا در این كشور برای تذكر دادن در هر زمانی مصمم هستم و به رؤساء قبلی بانك مركزی هم گفته‌ام.

حضرت آیت الله نوری همدانی یکی از مهمترین وظایف بانک ها را رونق بخشی به صنعت و تولید دانسته و خاطر نشان کرد: مشی اول بانک ها سپردن سرمایه به دست افراد با تجربه و متعهدی باشد که با ایجاد زمینه های تولید، کار آفرینی و اشتغال زایی به وجود بیاورند تا هم وضعیت معیشت مردم بهتر شود و هم سبب رشد اقتصادی کشور شود.

وی در ادامه به بیان مشکلات اقتصادی موجود در جامعه پرداخت و با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی کشور اظهار کرد: امروز باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم این خلأ را جبران کنیم؛ ارزش پول ملی ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای پایین است، ما باید اشکالات موجود در این زمینه را رفع کنیم.

ارسال نظرات