۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۰۰۵۰۱

بازتاب دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه در رسانه‌های خارجی

بازتاب دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه در رسانه‌های خارجی
دیدار سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران با "ولادیمیر پوتین" همتای روسی خود که بعد از ظهر چهارشنبه در مسکو انجام شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، بخش عربی شبکه فرانس ۲۴ در گزارشی به نقل از رییس جمهور ایران خاطرنشان کرد: رییسی سفر خود به مسکو را نقطه عطف در روابط دوجانبه خواند.

فرانس ۲۴

براساس گزارش این شبکه فرانسوی، رؤسای جمهور ایران و روسیه در این دیدار، روابط میان دو کشور را ستودند.

بنابر گزارش فرانس ۲۴؛ رییسی اعلام کرد که وی پیش نویس سند همکاری راهبردی که می تواند همکاری مشترک را در دو دهه آینده تقویت کند، در اختیار مسکو قرار داده است.

شبکه آر تی روسیه

بخش عربی شبکه آر تی روسیه نیز در گزارش خود به بازتاب دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه در مسکو پرداخت و افزود، رییسی بر اهمیت تجربه همکاری میان ایران و روسیه در سوریه تأکید کرد و گفت که می توان از این تجربه در زمینه‌های دیگر استفاده کرد.

این شبکه خبری اعلام کرد: رییس جمهور ایران متعهد شد که تهران هرگز به خاطر تهدیدات و تحریم‌های غرب، توسعه خود را متوقف نخواهد کرد، در عین حال تهران تلاش می‌کند تحریم‌های وضع شده علیه خود را لغو کند.

خبرگزاری سانا سوریه

سانا خبرگزاری رسمی سوریه با انعکاس این دیدار به نقل از رییسی نوشت، طرف ایرانی طرح همکاری راهبردی ۲۰ ساله را در اختیار روسیه قرار داده است.

براساس گزارش این خبرگزاری" رییس جمهور ایران اعلام کرد که مسکو و تهران می توانند در مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا در عرصه بین المللی همکاری کنند.

رییس جمهور ایران افزود، هیچ محدودیتی برای توسعه و گسترش روابط با روسیه به عنوان کشور دوست نداریم، این روابط کوتاه مدت و تاکتیکی نخواهد بود، بلکه روابطی همیشگی و راهبردی خواهد بود.

پایگاه العهد لبنان

العهد پایگاه خبری مهم لبنانی به دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه در مسکو پرداخت و نوشت: رییس جمهور ایران به همتای روسی خود گفت که تهران آماده امضای قرارداهایی در این سفر است.

به نوشته العهد، رییسی گفت، این قراردادها می‌تواند به توسعه همکاری ما که بر آن تأکید داریم، کمک کند.

براساس گزارش این پایگاه خبری لبنانی، رییس جمهور ایران همچنین اعلام کرد: ایران تلاش می کند روابطی جامع با روسیه داشته باشد، همچنان که می کوشد سطح همکاری دیپلماتیک خود با همسایگانش را ارتقا دهد.

شبکه المیادین لبنان

شبکه المیادین لبنان این جمله رییس جمهور ایران را که «هیچ محدودیتی برای توسعه و گسترش روابط با روسیه به عنوان کشور دوست نداریم، کشوری که به دنبال روابط راهبردی با آن هستیم» برجسته کرد.

این شبکه خبری به نقل از رییسی افزود: برای لغو تحریم‌های ایران تلاش خواهیم کرد.

به نوشته المیادین، رییسی تصریح کرد: تجربه خوبی در همکاری با روسیه در سوریه برای مقابله با تروریسم داریم و این مسأله می‌تواند پایه روابط باشد.

این شبکه خبری در بخش دیگری از گزارش خود این بخش را برجسته کرد که رییس جمهور روسیه از «همتای ایرانی‌ خود بابت قبول سفر به مسکو با وجود شیوع ویروس کرونا و به خاطر اهمیت روابط دو کشور در شرایط کنونی در روابط بین الملل تشکر کرد.»

سید ابراهیم رییسی صبح روز چهارشنبه در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به مسکو سفر کرده است. رییس‌جمهور کشورمان در بدو ورود به پایتخت روسیه، در فرودگاه این شهر مورد استقبال «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و «ایگور مارگولوف» معاون وزیرخارجه روسیه قرار گرفت.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه رییسی به روسیه است./۹۸۸/

ارسال نظرات