۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۷۰۰۵۳۴
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

حوزه خواهران نیازمند زیرساخت اجرای برنامه های ابلاغی است

حوزه خواهران نیازمند زیرساخت اجرای برنامه های ابلاغی است
اصفهان - حجت الاسلام حسناتی حوزه علمیه خواهران را اثرگذار قلمداد کرد و گفت: برنامه های حوزه خواهران خوب است اما در مرحله اجرا شاهد فراهم نبودن بسترها و زیرساخت‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه در نجف آباد عصر امروز در گردهمایی هیأت امنا و مدیران مدارس علمیه حوزه علمیه خواهران استان اصفهان که با حضور حجت الاسلام بهجت‌پور مدیر حوزه علمیه خواهران کشور برگزار شد، با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها در حوزه علمیه خواهران بسیار خوب است، گفت: اما در مرحله اجرا شاهد هستیم بسترها و زیرساخت‌ها فراهم نیست و اقدامات مناسبی انجام نمی‌شود، برنامه‌ها باید متناسب با ظرفیت و توانمندی هر مدرسه علمیه و شهرستان مربوطه باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش معنویت در اقدامات و فعالیت‌های مدیران و هیأت امنای مدارس علمیه خواهران، تصریح کرد: باید مدارس علمیه خواهران در شهرها اثرگذار باشند، مادر پروری و مرجعیت علمی از سوی مدارس علمیه خواهران کاملا ممکن و میسر است ولی باید زیرساخت‌ها و بسترهای آن بیش از پیش فراهم بشود.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه افزود: باید برای اجرای برنامه‌های ابلاغی از نیروهای توانمند و جوان به خوبی در مدارس علمیه استفاده کرد، حوزه های علمیه مورد اعتماد مردم هستند.

حجت الاسلام حسناتی به ظرفیت های بالای مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: باید شرایط برای فعالیت بیشتر اساتید و رشد علمی طلاب بیشتر فراهم بشود، تکریم هیأت امنای مدارس علمیه موضوع بسیار مهمی است که در شرایط کنونی بسیار لازم و ضروری است. مسأله تربیت جوانان و مباحث حوزه خانواده امری ضروری است که رسیدگی به آن رسالت حوزه علمیه خواهران است و ظرفیت‌های خوبی در حوزه علمیه خواهران برای این امور وجود دارد.

وی با بیان اینکه نیمی از جامعه بانوان هستند و بانوان فرهیخته ای نظیر مجتهده امین از سوی علمای حوزه علمیه تربیت شده‌اند، اظهار کرد: اساتید برجسته‌ باید وارد عرصه تدریس در حوزه علمیه خواهران شوند، بهترین شاگردان برای اساتید در حوزه علمیه خواهران وجود دارد و باید این ظرفیت‌ها به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات