۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۷۰۰۵۳۸
آیت الله اعرافی عنوان کرد؛

نقش آفرینی حوزه انقلابی از کادر سازی تا تولید فکر

نقش آفرینی حوزه انقلابی از کادر سازی تا تولید فکر
مازندران -آیت الله اعرافی با اشاره به حضور حوزه انقلابی در مقام حماسه شعار، گفت: این حوز در پایه های پاسخگویی به نیازهای نظام از کادر سازی تا تولید فکر نقش آفرینی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در نشست مسؤولان، مدیران و اساتید مدارس علمیه استان در ساری با اشاره به این که انسان مؤمن و حوزوی تام و تمار عیار و تراز کسی است که دنیای درون او مدیریت شده و جهان درون او معماری شده و دائم در پایش و رصد باشد، گفت: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید بیش از دیگران جانشان در پرتو قرآن و معارف نورانی روشن شود تا این جان بتواند انسان های بزرگ تربیت کند.

وی با اشاره به این که استاد خوب، مجاهد و بزرگ می تواند همه خلأ های بزرگ موجود را جبران کند، افزود: اگر در این خصوص مشکلی هم باشد همه خوبی ها دیگر هم می تواند بی خاصیت باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود به تعیین کارویژه های روحانیت اشاره کرد و با بیان این که رسالت و مسؤولیت روحانیت در عصر جدید در چهار طبقه و کارکرد درون حوزه، جامعه، نظام اسلامی، و بین الملل مشخص شده است، بیان داشت: در همین رابطه 270 عنوان مشخص شد که 70 عنوان اولویت دارد که محورهای اصلی آن تعیین شد که حوزه باید برای این محورها کادرسازی، فکر و گفتمان تولید کند.

وی همچنین به طرح آمایش حوزه اشاره کرد و با بیان این که طرح در مراحل آخر خود قرار دارد، گفت: در این طرح تأمین نیرو برای آموزش و پرورش، دانشگاه ها و قوه قضائیه مورد توجه قرار گرفته است و بر اساس این آمایش وارد یک برنامه مشترک با نهادها شدیم.

آیت الله اعرافی در ادامه سخنان خود به امضاء طرح و برنامه مشترک پنج ساله میان حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این برنامه به امضاء مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسیده است که دارای 37 محور است.

وی همچنن به تهیه طرح مشترک میان حوزه، سازمان تبلیغات، اوقاف، شورای سیاست گذاری و دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: با تصویب و اجرای این طرح صد هزار روحانی باید ممهز در مسجد، محراب و منبر باشند و برای حداقل هر هزار نفر یک مسجد و هر مسجد نیز دارای منابع وقفی و پایدار است.

امام جمعه موقت قم از تصویب طرح درختواره مهارتی حوزه به زودی در شورای گسترش خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح فنون و مهارت هایی که طلاب باید در سطوح مختلف کسب کند آمده است.

آیت الله اعرافی در ادامه سخنان خود فقه معاصر را یکی از مباحث مهم و مورد توجه اساتید و طلاب در قم اعلام کرد و گفت: در همین راستا طرحی پنج ساله با سی تا چهل محور ویژه فقه معاصر تهیه شده است.

وی با بیان این که برای نخستین بار حوزه نظامند در مسائل کلان نظام حرف می زند، افزود: در همین رابطه 270 استاد روی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کار کردند و تأثیرات زیاد کار حوزه بر روی آن سند داشت که ظرف چند ماه آینده از سوی رهبری ابلاغ خواهند شد.

امام جمعه موقت قم با بیان این که حوزه انقلابی حوزه ای است که لا و نعم دارد و در مقام حماسه و شعار حضور دارد، ادامه داد: اما بیش از آن در پایه های پاسخگویی به نیازهای نظام از کادر سازی تا تولید فکر نقش آفرینی می کند./950/پ202/

ارسال نظرات