۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۷۰۰۵۴۹

اقدامات دولت برای بازسازی مناطق سیل زده کرمان

اقدامات دولت برای بازسازی مناطق سیل زده کرمان
وزیر کشور گفت: تصمیمات خوبی برای سیل‌زدگان در جنوب کرمان گرفته شد و با قدرت بیشتری دنبال می‌شود، برخی از موارد مصوب شد و برخی موارد که نیاز به مصوبه جدید دولت داشته باشد در اولین فرصت در دولت طرح و مصوبات جدید اخذ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد وحیدی امشب در حاشیه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در فرمانداری جیرفت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مشکلاتی را که در طول سفر ارزیابی شد در جلسه امشب با همه مسئولان استانی و بعضی از مسئولان ملی تصمیم‌گیری شد و هر کدام وظایف و تعهداتی که پذیرفته بودند مشخص شد.

وزیر کشور افزود: بر این اساس در حوزه راه‌ها و پل‌ها، سیل‌بندها، کشاورزی و دام‌ها تصمیم‌گیری و منابع پیش‌بینی شد، لوازمی که در خانه‌های مردم از بین رفته تکلیف آن مشخص شد که چگونه تامین و جبران شود و در خصوص رساندن کمک‌ها به نقاط محدودی که هنوز ارتباطات آنها برقرار نشده ‌برای کمک‌رسانی تصمیمات لازم گرفته شد.

وی عنوان کرد: برای کارهای بلندمدت‌تر و کارهای مطالعاتی بیشتری که باید اتفاق بیفتد تا کمتر شاهد چنین وضعیتی باشیم اینجا تصمیم‌گیری شد. برای یک سیل‌بند معروف به سیل‌بند جیرفت که باید حدود 150 کیلومتر کشیده شود تصمیم‌گیری‌های لازم انجام و منابع مالی برای آن مشخص شد.

وحیدی گفت: با قدرت هر چه بیشتر در جهت بازسازی و ترمیم خانه‌های آسیب‌دیده و هم ایجاد فرصت برای مزارعی که دچار مشکل شده و چاه‌ها و قنوات و سیل‌بندهای که باید زده شود تا کشاورزان با خیال راحت کشت مجدد خود را انجام دهند تصمیمات گرفته و منابع پیش‌بینی شد.

وزیر کشور با بیان اینکه در خصوص راه‌ها و پل‌ها به ترتیب اولویت‌ها مشخص شد، بیان کرد: دستگاه‌های مهندسی به منطقه آمدند و تعدادی دیگر وارد می‌شوند و شهرداری‌ها هم به لحاظ توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان تقویت می‌شوند که خودشان به موقع بتوانند عکس‌العمل نشان بدهند.

وحیدی تصریح کرد: همچنین بالگردها هم در منطقه باقی خواهند ماند و در صورت لزوم تقویت  می‌شوند که دسترسی‌های لازم اگر در موارد محدودی نباشد تامین شود.

وی با بیان اینکه تصمیمات خوبی گرفته شد انشاء‌الله با قدرت بیشتری دنبال خواهد شد، خاطرنشان کرد: برخی از موارد مصوب شد و برخی موارد که نیاز به مصوبه جدید دولت داشته باشد در اولین فرصت مجدد در دولت طرح و مصوبات جدید اخذ خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات