۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۹۹۸۲۱

آسیب سیل به شبکه آب‌رسانی ۱۲۱ روستا و ۱۳ شهر

آسیب سیل به شبکه آب‌رسانی ۱۲۱ روستا و ۱۳ شهر
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای فارس با اشاره به وضعیت آب‌رسانی به بخش خیرگو از توابع لامرد گفت: پس از وقوع سیل، ۲۲ روستا از بخش خیرگو وضعیت نامساعدی داشتند که آب‌رسانی به ۱۷ روستا به وضعیت طبیعی بازگشت اما در ۵ روستا ، آب با فشار ضعیف بود که این مشکل نیز شب گذشته مرتفع شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، وقوع سیلاب، هفته گذشته شهرهای جنوبی فارس را درگیر کرد و به بخشهای مختلف نظیر تاسیسات آب و راه و...آسیب‌هایی وارد نمود.

تخریب خانه ها و اراضی کشاورزی و از بین رفتن دام‌ها نیز بخش دیگری از عوارض سیل بود که جبران آن، بیش از سایر بخشها زمان‌بر است. در سیلاب اخیر تاسیسات آب‌رسانی در ۷ شهر استان فارس درگیر خساراتی شدند.

طی ۴۸ ساعته نخست، تعدادی از روستاها و شهرها به شرایط طبیعی بازگشت اما در این میان بخش خیرگو از توابع شهرستان لامرد همچنان با مشکلات آبرسانی دست و پنجه نرم می کند.

آسیب سیل به شبکه آب‌رسانی ۱۲۱ روستا و ۱۳ شهر

در همین زمینه معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای فارس در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز گفت: در سیل اخیر، به تاسیسات آب‌رسانی ۷ شهر خساراتی وارد شد که این خسارات، توسط ستاد بحران بیش از ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وحید حق‌شناس با بیان اینکه سیل به خطوط پمپاژ، خطوط انتقال و چاه‌ها آسیب رسانده، ادامه داد: خسارات وارده به تفکیک در شهرستان لامرد 18.5 میلیارد تومان، شهرستان مهر 11.5 میلیارد تومان، در لار 5 میلیارد تومان و در بیرم 2 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته معاون آبفای استان فارس، شبکه آب‌رسانی ۱۲۱ روستا و ۱۳ شهر در گیر و دار سیلاب، دچار مشکلات جزئی و کلی شد.

حق‌شناس بیان کرد: در همان ۴۸ ساعت نخست، آب در ۸۰ درصد مناطق به مدار بهره‌برداری بازگشت اما در بخش خیرگو از توابع لامرد ۲۲ روستا همچنان با مشکل مواجه بودند.

وی با اشاره به اینکه در این بخش، سه حلقه چاه وجود داشته که بعد از‌ سیل ۲ حلقه با مشکل مواجه شده‌اند، افزود: به دلیل صعب العبور بودن مسیر، دسترسی از بین رفته و ماشین‌آلات به احیای دسترسی پرداختند تا پس از برق‌رسانی، چاه را فعال کنند.

حق شناس اضافه کرد: یکی از چاه های آسیب دیده تا ۴۸ ساعت دیگر به مدار بهره‌برداری باز می‌گردد و حلقه سوم نیز تا ۱۰ روز آینده فعال خواهد شد.

معاون آبفای فارس اظهار داشت: تاکنون ۲۲ روستا از بخش خیرگو، وضعیت نامساعدی داشتند که آب‌رسانی به ۱۷ روستا به وضعیت طبیعی بازگشته اما در ۵ روستا ، آب با فشار ضعیف است که این مشکل نیز شب گذشته مرتفع شده است.

حق شناس با اشاره به اینکه از سه‌شنبه تا جمعه در مناطق سیل‌زده به بررسی میدانی پرداخته‌ایم، خاطرنشان کرد: مشکل آب‌رسانی به بخش خیرگو حل شده اما به طور کلی روند آب‌رسانی در این منطقه تا بازگشت به رویه طبیعی، یک هفته تا ۱۰ روز به طول می‌انجامد.

انتهای پیام

ارسال نظرات