۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۰۰۵۸۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تولید و عرضه خودروی بی‌کیفیت مصداق بارز خیانت به ملت است

تولید و عرضه خودروی بی‌کیفیت مصداق بارز خیانت به ملت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اینکه کارخانه‌ای خودروی بدون کیفیت لازم تولید کند و خریدار مجبور شود هر روز به نمایندگی مراجعه کند، مصداق بارز خیانت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، در خطبه نخست در ادامه مباحث مربوط به حقوق مردم نسبت به یکدیگر، به تبیین حقوق رفیق و هم‌نشین پرداخت.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های رفیق خوب این است که صداقت داشته، ظاهر و باطن او یکی باشد، اهل فریب و نفاق نباشد، در معامله بر سر مردم کلاه نگذارد و عیب جنس را نپوشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه اگر کسی جنسی بفروشد که ظاهر و باطن آن با هم متفاوت باشد خیانت کرده است، اضافه کرد: اگر وسیله نقلیه‌ای را فروختیم و عیب و ایراد آن را پنهان کردیم و طرف متوجه نشد، این فریب و خیانت است.

وی با بیان اینکه در تولید هم به همین صورت است، ادامه داد: کسی که جنسی را تولید می‌کند باید کیفیت آن را به حد استاندارد و اعلی برساند، مثلاً کارخانه‌ای ماشینی تولید کند و کیفیت آن را هر روز پایین‌تر بیاورد درنتیجه وقتی فرد این ماشین را می‌خرد هر روز ایرادی پیدا می‌کند و مجبور می‌شود هر روز به نمایندگی مراجعه کند که این مصداق بارز خیانت است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه معاضدت دینی از دیگر حقوقی است که نسبت به یکدیگر داریم، بر معاضدت در اقامه نماز تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: موقع نماز باید همه کارمندان و مراجعین به نماز بایستند و کار را رها کنند؛ اما این اقدام نباید به‌اندازه‌ای طولانی شود که وقت ارباب‌رجوع گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: زیبنده نیست در جامعه اسلامی و در دانشگاهی با چند هزار دانشجو، وقتی موقع نماز در نمازخانه حاضر می‌شویم می‌بینیم کمتر از 20 نفر در نمازخانه حضور دارند یا در اداره‌ای با بیش از 100 نفر کارمند موقع نماز دو یا سه نفر در نمازخانه حاضر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار همه ویژگی‌های زن نمونه را دارد؛ ازاین‌رو باید همه زنان ما الگو و افق نگاهشان فاطمه(س) باشد و رفتارهای خود را با این بانوی بزرگوار تنظیم کنند. در عرفان و معرفت نمونه است، وقتی خطبه فدکیه را نگاه کنیم فلسفه احکام و جایگاه رهبر و ولی جامعه نشان می‌دهد این بانوی مکرمه علم او ملهم از آسمان است، در ولایتمداری شجاع‌ترین بود و هیچ‌وقت از علی(ع) جدا نشد./9314/پ201/

هادی رحیمی
ارسال نظرات