۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۵۴۸۳۸
نماینده بجنورد در مجلس:

ناکارآمدی مدیریتی از دلایل ایجاد وضعیت بد اقتصادی مردم است

ناکارآمدی مدیریتی از دلایل ایجاد وضعیت بد اقتصادی مردم است
نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی، گفت: علاوه بر تحریم‌ها ناکارآمدی مدیریتی هم یکی از دلایل مهم ایجاد وضعیت بد اقتصادی مردم است.

سید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به وضعیت بد اقتصادی مردم، اظهار داشت: باید رفع مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی مردم یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان باشد.

وی افزود: باید در مجلس یازدهم مردم را از تنگناهای معیشتی خارج کنیم، در این راستا باید منتخبین مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قوانینی را وضع کنند که دغدغه‌های مردم را در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگی و اقتصادی رفع کنند.

پاکمهر اضافه کرد: در حال حاضر مردم با مشکلات معیشتی فراوانی دست‌به‌گریبان هستند؛ چراکه علی‌رغم ایجاد تورم و پیدایش وضعیت نامناسب اقتصادی نظیر بازار خودرو، مسکن و طلا، وضعیت درآمد مردم متناسب با تورم رشد نکرده و در این رابطه نیاز به ورود مجلس و وضع قوانینی به نفع مردم هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، سرقت و غیره در مسائل اقتصادی است باید نمایندگان مردم در مجلس یازدهم قوانینی به نفع مردم وضع کنند تا به این طریق شاهد برون‌رفت از مسائل اقتصادی باشیم.

پاکمهر با تأکید بر اینکه ناکارآمدی مدیریتی یکی از دلایل ایجاد وضعیت بد اقتصادی مردم است، تصریح کرد: علاوه بر تحریم‌ها و تورم موجود در بازار ناکارآمدی و ضعف مدیریتی یکی از دلایل ایجاد وضعیت بد اقتصادی مردم است.

وی در ادامه با اشاره به ضعف‌های مجلس دهم، خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های مهم مجلس دهم مخالفت نمایندگان و عدم تصویب طرح شفاف‌سازی بود که زمینه پنهان کردن موضوعات از مردم را فراهم می‌کرد و باعث عدم آگاهی و اعتماد مردم به نمایندگان شد.

پاکمهر افزود: شفاف‌سازی عمومی یکی از مطالبات به‌حق مردم از نمایندگان است و مجلس یازدهم در این زمینه تلاش می‌کند تا لایحه شفاف‌سازی به تصویب برسد تا به این طریق مردم نظارت بهتری به عملکرد نمایندگان خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: مجلس دهم در بسیاری موارد ناکارآمدی خود را به مردم نشان داده و پاسخگوی نیاز مردم نبود اما مجلس یازدهم باید با استفاده از جمع نخبگان و افراد متخصص به سمت کارشناسی و جایگاه اصلی خود حرکت کرده و زمینه ایجاد آرامش، توسعه و رفاه مردم را فراهم کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این راستا باید مجلس یازدهم با تشکیل کارگروه‌های مردمی در حوزه‌های انتخابیه در جهت وضع قوانین سازنده عمل کرده و قوانینی را به تصویب برساند که افزون بر حل مشکلات حوزه انتخابیه بتوان با استفاده از آن موارد را در سطح ملی پیگیری کرد./9314/ت310/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات