۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۰۰۸۰۴

فعالان مذهبی و دانشجویان در پاکستان کشتار مردم یمن را محکوم کردند

فعالان مذهبی و دانشجویان در پاکستان کشتار مردم یمن را محکوم کردند
جمعی از فعالان مذهبی، مسؤولان نهادهای مدنی و دانشجویان در پایتخت پاکستان علیه تشدید حملات مرگبار ائتلاف سعودی در یمن تجمع کرده و کشتار مردم مظلوم این کشور را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مسؤولان و اعضای سازمان دانشجویان امامیه با تجمع مقابل باشگاه خبرنگاران شهر اسلام‌آباد حملات اخیر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات به یمن را محکوم کردند.

آنان ضمن سردادن شعار علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی و متجاوزان به یمن، خواستار توقف فوری این حملات و عکس العمل سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری جهان برای دفاع از یمنی‌های بی‌دفاع شدند.

برخی از شخصیت‌های پاکستانی در جمع معترضان سکوت جامعه جهانی در قبال تحولات یمن را مجرمانه خوانده و از حاکمان مسلمان و سازمان همکاری اسلامی خواستند تا برای توقف تجاوز مرگبار ائتلاف سعودی علیه مردم یمن نقش آفرینی کنند.

برخی از نشریات پاکستانی نیز روز گذشته با محکوم کردن کشتار غیرنظامیان در یمن، تجاوز ائتلاف خارجی به سرکردگی عربستان را عامل اصلی وضعیت اسفناک یمنی‌ها و فقر و بی‌ثباتی در این کشور خوانده و اعلام کردند: پاسخ‌های وحشیانه ائتلاف خارجی جز ویرانگری در یمن نتیجه‌ای دربر ندارد.

فعالان مذهبی و دانشجویان در پاکستان کشتار مردم یمن را محکوم کردند

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربستان و امارات روز جمعه یک زندان در استان صعده را بمباران کردند که در نتیجه آن، ۸۲ نفر کشته شده و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شدند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند./۹۸۸/

ارسال نظرات