۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۰۰۸۷۱

ماجرای «زنده‌شدن جنازه یک مرد»

ماجرای «زنده‌شدن جنازه یک مرد»
در روزهای اخیر، فضای مجازی شایعات زیادی را به خود دید، شایعاتی که در سایه بی‌اطلاعی و ضعف در سواد رسانه‌ای ما بسیار دست به دست می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزهای اخیر نیز شایعات زیادی در فضای مجازی منتشر شد از شایعاتی که با توجه به سفر رئیس جمهور به مسکو و درپی تقویت روابط ایران و روسیه شدت پیدا کرد تا شایعاتی که از سر بی‌اطلاعی مردم دست به دست شد و دروغ‌های همیشگی ضدانقلاب برای تشویش افکار عمومی.

 شایعه علیه امیر فرزاد اسماعیلی

طی روزهای گذشته شایعات مختلفی در خصوص زندانی جاسوسی و حتی اعدام امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در فضای مجازی منتشر شده است.

امیر اسماعیلی

اما پیگیری ها حاکی از آن است که هیچ یک از این شایعات صحت ندارد و امیر اسماعیلی در سمت دستیار و مشاور فرمانده کل ارتش مشغول به فعالیت است. پیشتر شایعه کرده بودند که دلیل جابجایی وی از پدافند هوایی، حضور جنگنده‌های اف-۳۵ اسرائیلی در آسمان ایران و عدم رهگیری آنها از سوی قرارگاه پدافند هوایی بوده است.

دروغ BBC درباره تیراندازی در زنجان

 بی بی سی فارسی بود این بار هم بار با استفاده از حربه قومیت‌گرایی دست به شایعه سازی زد. این شبکه مدعی شد در ۲۹ دی نیروهای انتظامی در زنجان به سوی اتومبیل یک شهروند کُرد تیراندازی کرده و دختر ۸ ساله این خانواده در اثر اصابت مستقیم گلوله در دم جان ش را از دست داده است.

تیراندازی زنجان

اما پیگیری‌ها نشان داد که این خبر صحت نداشته است. معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان هم با تکذیب این ادعا عنوان کرد که در یک ماه گذشته هیچگونه تیراندازی در سطح استان رخ نداده است.

 ماجرای «زنده‌شدن جنازه یک مرد»

طی روزهای گذشته کلیپی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که منتشرکنندگان آن مدعی زنده شدن میت پس از بیرون آوردن از سردخانه شدند.

 ماجرای «زنده‌شدن جنازه یک مرد»

اما رئیس شبکه بهداشت شهرستان بهمئی درباره این ماجرا گفت: دو روز پیش جوانی ۲۵ ساله که دچار ایست قلبی شده و فاقد هرگونه علائم حیاتی بود به مرکز خانه بهداشت ممبی انتقال داده شد.در این مرکز جهت نجات فرد جوان به مدت یک ساعت عملیات احیاء و سایر اقدامات بر روی بیمار انجام شد اما عملیات سی‌پی‌آر نجات‌بخش نبوده و فرد جوان فوت کرد.

یکی از همراهان فرد فوت شده هنگام وداع با میت، احساس کرد که جسد نبض و علائم حیاتی دارد و هنگامی که از سردخانه بیرون آمد خبر از زنده شدن میت داد.پس از معاینه مشخص شد جسد مورد نظر هیچگونه علائم حیاتی ندارد؛ حتی از میت نوار قلب گرفته شد اما فاقد هرگونه علائم حیاتی بود.

 کلاهبرداری با ترفند پیامک قطع برق

پس از ترفندهای پیامکی سودجویان با سوءاستفاده از عنوان سامانه املاک، ثنا، کارت سوخت، یارانه و ... به تازگی کلاهبرداران سایبری از طریق ارسال پیامک هشدار قطع برق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

در این شیوه مجرمان اقدام به ارسال پیامک های هشدار قطع برق به شهروندان کرده و لینکی جعلی را نیز درون آن قرار می دهد. این افراد با استفاده از عباراتی نظیر اینکه در صورت عدم پرداخت، برق به مدت ۷۲ ساعت قطع خواهد شد یا حتی عباراتی مانند در صورت پرداخت از لینک زیر تخفیف یا جایزه خوش حسابی دریافت خواهید کرد، کاربران را به سمت استفاده از لینک ترغیب می کنند. 

پیامک جعلی

سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: شهروندان  در صورت دریافت چنین پیامک هایی اولا عجولانه عمل نکنند و حتما موضوع را از طریق اداره برق پیگیری کنند، ثانیا هنگام پرداخت نیز توجه داشته باشند که نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی و هویتی کاربران برای جلوگیری از قطع برق وجود ندارد و البته حتما از درگاه های رسمی برای پرداخت قبوض استفاده کنند. 

وی درباره نحوه سوءاستفاده کلاهبردان عنوان کرد با ورود کاربر به لینک مذکور این افراد نسبت به ورود و ثبت نام در وب سایت جعلی و سپس دریافت اپلیکیشن جعلی اقدام خواهند کرد یا حتی ممکن است به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز هدایت شده یا اطلاعات و محتویات داخل گوشی تلفن همراهشان از طریق بدافزارها هک شود. 


ماجرای اهتزاز پرچم آمریکا در لانه جاسوسی

از صبح روز دوشنبه هم برخی کانال های تلگرامی با انتشار فیلم کوتاهی مدعی اهتزاز پرچم امریکا در محل لانه جاسوسی شدند.

شایعه

اما با پیگیری  مشخص شد پرچم مذکور به صورت واژگون و پاره شده در پایین ترین نقطه میله پرچم در سفارت سابق آمریکا برافراشته شده است. این مورد در موزه لانه جاسوسی نشان دهنده شکست آمریکا در برابر عظمت ملت ایران است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
ممنون از روشنگری های شما
1
0