۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۷۰۰۹۲۰
در مسجد امام حسن عسکری؛

مراسم بزرگداشت آیت الله گلپایگانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله گلپایگانی برگزار شد
بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله گلپایگانی با حضور جمعی از علما و شخصیت های حوزوی در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محمدرضا موسوی گلپایگانی، سه شنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور جمعی از علما و شخصیت های حوزوی و با حضور اقشار مختلف مردم قم و شهرستان گلپایگان در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد.

این مراسم با حضور آیات حسینی بوشهری، مقتدایی، خاتمی، حسینی خراسانی، فقیهی، دوستی زنجانی، فاضل لنکرانی، حجت الاسلام والمسلمین ملکا به نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبری در قم، سفیر عراق در ایران و نمایندگان بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سخنران این مراسم با اشاره به ویژگی های مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی گفت: علم، تقوا، اخلاق و خرد چهار ویژگی منحصربه فرد این عالم بزرگوار بود.

وی افزود: عده ای می خواستند به مواضع سیاسی ایشان جهت دهند اما این عالم والامقام بارها فرمودند حفظ نظام جمهوری اسلامی را لازم می دانم.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی عالمی عامل، خداشناس و آگاه به زمان خود بود که در حمایت و همراهی از نظام اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

وی ادامه داد: این عالم وارسته بیش از ۸۵ سال به تحصیل علوم دینی و اسلامی اشتغال داشت و از نظر استعداد و حافظه از سطح عالی برخوردار بود به طوری که از جمله عالمان سرآمد عصر حاضر شناخته می شود.

گفتنی است در ابتدای این مراسم قاریان بین المللی محمدجواد فروغی و محمداسماعیل خورشیدی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرده و سپس حاج عباس حیدر زاده به مرثیه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پرداخت.

ارسال نظرات