۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۰۰۱۶۱

ذکر مصیبت حضرت ام البنین در بیان آیت الله جوادی آملی

ذکر مصیبت حضرت ام البنین در بیان آیت الله جوادی آملی
حضرت آیت الله جوادی آملی خطاب به مادران و خانواده های شهدا گفت: شما بزرگواران و خانواده های شهدا سرمایه های کشور هستید و می توانید این کشور را از هر خطری مصون سازید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت 13 جمادی الثانیه سالروز وفات حضرت ام البنین(س) که روز تکریم مادران و همسران شهداء نیز نام گرفته است، فرازهایی از فرمایشات حضرت آیت الله جوادی آملی در این باره را از نظر می گذرانیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از خانواده های شهدا، بیان داشت: شهید هرگز از بین نمی رود و هرگز فراموش نمی شود و هرگز ما را فراموش نمی کند؛ در مقابل وظیفه ما آن است که شهدا را فراموش نکنیم و این امر، هم با برگزاری بزرگداشت برای آنها و هم با طی کردن راه آنها مقدور است.

وی مادران و خانواده های معزز شهدا را مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: شما بزرگواران و خانواده های شهداء سرمایه های کشور هستید و می توانید این کشور را از هر خطری مصون سازید، چرا که خدا مهمان دلهای شکسته است و خانواده های شهدا از دل شکستگان هستند لذا همه سعی کنید مهماندار خدای سبحان باشید و از خدا برای این کشور رفع مشکلات را بخواهید.

حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنانی به مصائب حضرت ام البنین و فداکاری آن بانو اشاره کرد و بیان داشت: بعد از جریان عاشورا، وقتی خبر به مدینه رسید،  اول کسی که امّ‌البنین درباره او سؤال کرد وجود مبارک سیدالشهداء(ع) بود، یعنی نام مبارک قمر بنی‌هاشم(ع) را نمی‌برد گفت، فرزندان من فدای حسین‌بن‌علی(ع).

وی ادامه داد: بعدها که قدری فضای مدینه باز شد، ایشان می‌رفتند قبرستان بقیع، در بقیع به نام چهار پسرشان چهارتا قبر نمادین درست می‌کردند، زن‌های مدینه را در آنجا جمع می‌کردند، ام البنین مرثیه می‌خواند و می‌گفت زن‌های مدینه از این به بعد مرا امّ‌البنین صدا نزنید، امّ‌البنین یعنی مادر پسران! روزی من ام البنین بودم که فرزندان من زنده بودند، از این به بعد مرا امّ‌البنین نگویید «لا تدعونی ویک امّ البنین کانت بنون لی اُدعا بهم و الیوم أصبحت و لا من بنین».

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه تصریح کرد: حضرت ام البنین در آن مرثیه‌هایی که می‌خواند می‌گفت به من گفتند عباسِ تو مَشک به دندان گرفت! مشک را که به دندان نمی‌گیرند به دوش می‌کِشند! دست پسرم چه شد که مشک را به دندان گرفت؟!

«السلام علیکم یا أهل بیت النبوّة و یا معدن الرسالة و یا مختلف الملائکة السلام علی أبدانکم و علی أرواحکم و علی أجسادکم و علی ظاهرکم و علی باطنکم و علی شاهدکم و علی غائبکم و علی أوّلکم و علی أفضلکم و رحمة الله و برکاته»

ارسال نظرات