۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۷۰۰۹۲۴
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

آیت الله گلپایگانی همواره حفظ نظام جمهوری اسلامی را لازم می دانست

آیت الله گلپایگانی همواره حفظ نظام جمهوری اسلامی را لازم می دانست
استاد حوزه علمیه گفت: عده ای می خواستند به مواضع سیاسی حضرت آیت الله گلپایگانی جهت دهند اما ایشان بارها فرمودند حفظ نظام جمهوری اسلامی را لازم می دانم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محمدرضا موسوی گلپایگانی که سه شنبه شب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد با اشاره به شخصیت این عالم و فقیه بزرگ گفت: بعد از فقدان و ارتحال این مرجع بزرگ اعلامیه، بیانیه ها، کتاب ها و آثاری در مورد شخصیت ایشان جمع آوری شد؛ یکی از این کتاب ها دیدبان مذهب است که در آن به خاطرات و هرآنچه درباره این عالم بزرگ می باشد در آن جمع آوری شده است.

وی با اشاره به بیاناتی از حضرت آیت الله شبیری زنجانی اظهار داشت: حضرت آیت الله گلپایگانی چهار ویژگی علم، تقوا، اخلاق و خرد را همانند استاد خود شیخ عبدالکریم حائری داشتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی های مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی ابراز کرد: از نظر علمی ایشان در سطح بسیار بالایی بودند اما مهم تر از علم، تقوای این مرجع بزرگوار بود و مهمتر از تقوا اخلاق و مهمتر از آن عقل و خرد ایشان است.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) تصریح کرد: شخصی از امام پرسید چرا مقام عالم اینقدر بالا است و به چه دلیل محققین علمی قرین فرشتگان هستند، حضرت ضمن بیان آیه شهادت پاسخ دادند که علما قرین فرشتگان هستند که سید علما پیامبر بعد از ایشان امیرالمومنین، سپس اهل بیت و پس از آن ها علما و دانشمندان می باشند چرا که جلوی معاندین را می گیرند تا دین را از گزندها حفظ کرده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه این مرجع تقلید 85 سال تالیف و تدریس و مطالعه داشتند، بیان کرد: ایشان از مستشکلین درس آقا ضیا بودند و تا مطلبی برای ایشان حل نمی شد، خوابشان نمی برد، حتی در هنگام بیماری مطالعه و فرا گرفتن علوم را ترک نکردند.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله شبیری می فرمود آیت الله گلپایگانی را باید از حواشی فقهی ایشان شناخت، خاطرنشان کرد: متاسفانه علمیت در حوزه کمی تنزل پیدا کرده است، طلاب نباید به سمت جزوه محوری بروند، طلاب با کفایه باسواد خواهند شد و اصولی قوی کلامش هم قوی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اخلاق مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی اظهار کرد: مهم تر از تقوا اخلاق این مرجع بزرگوار بود، آنچکه دیگران را جذب می کند اخلاق حسنه و نوع برخورد است، حسن برخورد ایشان پناهگاهی برای طلاب و عموم مردم به وجود آورده بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان با اشاره به خرد و اندیشه حضرت آیت الله گلپایگانی ابراز کرد: عده ای می خواستند به مواضع سیاسی ایشان جهت دهند اما ایشان بارها فرمودند حفظ نظام جمهوری اسلامی را لازم می دانم.

ارسال نظرات