۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۰۰۹۶۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

دلسوزی و خیرخواهی برای مردم مهم‌ترین شاخصه پذیرش مسؤولیت است

دلسوزی و خیرخواهی برای مردم مهم‌ترین شاخصه پذیرش مسؤولیت است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اجتناب از گرایش‌های حزبی و سیاسی در انتصابات، گفت: دلسوزی و خیرخواهی برای مردم از مهم‌ترین شاخصه‌های اعطای مسؤولیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، امام‌جمعه اسفراین و عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اسفراین که به‌منظور تکریم و معارفه فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم شهرستان اسفراین اشتغال است و برای افزایش امید و نشاط اجتماعی باید با بهره‌مندی از منابع غنی شهرستان به‌ویژه در حوزه صنعت، بسترهای اشتغال و در ادامه معیشت مردم فراهم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آنچه می‌تواند مسؤولین را در ادامه مسؤولیت کمک کند پرهیز از گرایش به خطوط فکری است، افزود: دلسوزی و خیرخواهی برای مردم باید از ویژگی‌های اصلی مسؤولین باشد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از بهترین راه‌های موفقیت این است که مسؤولین اهل ابتکار و طراحی باشند.

امان‌الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اظهار کرد: از دولت انتظار داشتیم نماینده عالی خود در خراسان شمالی را سریع‌تر انتخاب کند؛ اما اکنون شاهد اتفاق خوبی هستیم و آن انتخاب یکی از فرزندان بومی استان با سابقه خدمت در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه عمرانی است.

وی افزود: در مدت‌زمان کوتاه خدمت استاندار خراسان شمالی نشانه‌هایی از ترسیم آینده‌ای روشن و درخشان برای استان قابل‌مشاهده بوده و فضای همدلی برای کار در استان مهیا است.

حسین پور در ادامه با تأکید بر اینکه نقشه راه توسعه شهرستان اسفراین باید با کمک نخبگان شهرستان طراحی کنیم، اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری در شهرستان وجود دارد که باید از این داشته‌ها با هدف ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم به‌خوبی بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه یکی از این ظرفیت‌ها مهم شهرستان اسفراین معدن آلبلاغ است، گفت: سیاست شهرستان این است که این معدن باید دو بخش شود؛ یک بخش در دست تعاونی توسعه عمران با بهره‌برداری مردم و بخش دیگر هم در اختیار قرارگاه خاتم برای پشتیبانی از پروژه‌های بزرگ عمرانی مانند راه‌آهن، محور ارتباطی بجنورد- اسفراین و انتقال آب پایدار به اسفراین قرار بگیرد.

مهدی کرامتی فرماندار سابق شهرستان اسفراین نیز در این مراسم، اظهار کرد: هر اقدامی که صورت گرفته با همدلی همه اجزای حاکمیت اتفاق افتاده است و در این زمینه از همه ظرفیت‌های فکری و منابع استفاده شد تا حتی در روزهای تعطیل فرآیند خدمتگزاری تعطیل نشود.

وی افزود: در حوزه اقتصادی تلاش شد صنایع پایین‌دستی شهرستان اسفراین بهبود یابد و متناسب با وضعیت اقلیمی و خشک‌سالی ظرفیت‌های جدید در شهرستان ایجاد شود و تلاش کردیم فرمانداری به‌عنوان کانون تحرک بخشی در شهرستان اسفراین شناخته شود.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از زحمات مهدی کرامتی، مسلم نوری به‌عنوان فرماندار جدید شهرستان اسفراین معارفه شد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات