۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۹۷۶۲۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

ایفای رسالت طلبگی درگرو برخورداری توأمان از دو بال علم و تقوا است

ایفای رسالت طلبگی درگرو برخورداری توأمان از دو بال علم و تقوا است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام حیدری گفت: طلاب برای رسیدن به جایگاه مطلوب و ایفای صحیح رسالت به دو بال علم و تقوا نیاز دارند که هرکدام بدون دیگری ما را به مقصد نمی‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین، گفت: مسیر و رسالت حوزه‌های علمیه مسیر انبیاست و گام نهادن در این مسیر گام نهادن در مسیر انبیاست که با اخلاص در عمل و گفتار به ثمر می‌نشیند.

وی ضمن بیان حدیث «العلماء ورثه الانبیاء»، افزود: طلاب با ورود به حوزه‌های علمیه، قدم در مسیر و راه نبی مکرم اسلام(ص) گذاشتند و این توفیقی است که باید شاکر آن باشیم ولی مأموریت، مأموریت سنگینی است و اگر بخواهیم در این مسیر موفق باشیم باید سیره نبی مکرم اسلام(ص) را مطالعه و به آن عمل کنیم.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ضمن اشاره به آیه «إِنَّا سَنُلْقِی عَلَیک قَوْلًا ثَقِیلًا» که خداوند متعال به نبی مکرم اسلام(ص) می‌فرمایند مأموریت سنگینی بر دوش شما آمده و برای موفقیت در این مسیر دستورالعمل‌هایی داده می‌شود، گفت: از جمله دستورالعمل‌های خداوند متعال به رسول مکرم اسلام(ص) با توجه به آیه «إِنَّ نَاشِئَةَ اللَّیلِ هِی أَشَدُّ وَطْئًا وَأَقْوَمُ قِیلًا» شب‌زنده‌داری است که ما طلبه‌ها باید به آن پایبند باشیم، همان‌طور که در سیره بسیاری از علمای مخلص و شهدا نافله شب اهمیت خاصی داشته و موجب عاقبت‌به‌خیری آنان شده است.

وی ضمن اشاره به آیه «وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلً» افزود: دومین دستور خداوند به پیامبر اسلام تلاوت قرآن است چراکه قرآن سراسر نور است و با خواندن آیات قرآن دل‌ها صیقل پیدا می‌کند و روح انسان تازه می‌شود و خواندن قرآن و مداومت بر این عمل حسنه که مورد تأکید همه علما، اولیا و مقربان درگاه حق‌تعالی است باعث رشد و تعالی انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: طلاب برای رسیدن به جایگاه مطلوب به دو بال علم و تقوا نیاز دارند که هرکدام بدون دیگری ما را به مقصد نمی‌رساند و پیشرفت طلاب جز با دستیابی به قله‌های علم و معرفت حاصل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طلاب قدر فرصت‌ها را بدانند و از لحظه‌لحظه عمر خود در حوزه‌های علمیه که به خاطر توفیق حضور باید شاکر آن باشیم بهره کافی را ببرند و در جهت رضای خداوند متعال و با مطالعه منظومه فکری امامین انقلاب در مسیر این بزرگواران گام بردارند./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات