۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۹۷۶۰۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

فرهنگ‌سازی برای کار جهادی در گرو تلاش جهادی مدیران ارشد کشور است

فرهنگ‌سازی برای کار جهادی در گرو تلاش جهادی مدیران ارشد کشور است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: کار جهادی مدیران ارشد کشور خودبه‌خود فرهنگ‌سازی کرده و در لایه‌های میانی جریان خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به دورنمای اقتصادی کشور، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که بدون چشمداشت به دشمن و خارج از کشور، معضلات اقتصادی خود را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه روشن است موضوع تحریم‌ها رشد اقتصادی کشور را کاهش می‌دهد، افزود: با وجود این نباید نجات وضعیت اقتصادی کشور را به مذاکرات و رفع تحریم‌ها گره بزنیم؛ زیرا این مسئله بیشتر یک جنگ روانی است درحالی‌که درواقع تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور حدود 20 درصد برآورد شده است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده خاطرنشان کرد: البته انجام مذاکرات برای رفع تحریم است، این یعنی این‌که علیرغم اتهام زنی‌ها به دولت سیزدهم که در پی رفع تحریم و مذاکره نیست؛ دولت به‌طورجدی در پی رفع تحریم‌ها است و اساساً تمرکز خود بر مذاکره را رفع تحریم قرار داده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه موضوع دیگر فرهنگ‌سازی برای کار جهادی و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت و تدبیر صحیح در مدیران و مسؤولین کشور است که متأسفانه تابه‌حال چندان به این موضوع توجه نشده است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: مسؤولین باید بدانند برای تأمین منافع ملی به مسؤولیت برگزیده شده‌اند و این چیزی است که خوشبختانه در مسؤولان کنونی دیده می‌شود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: در واقع کار جهادی مدیران ارشد نظام خودبه‌خود فرهنگ‌سازی کرده و در لایه‌های میانی جریان خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه راهکار چهارم برای نجات از وضعیت فعلی اقتصاد کشور اصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از مهم‌ترین گام‌ها اصلاح ساختار بودجه مبتنی بر شفافیت است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: دولت وعده داده است بودجه سال ۱۴۰۱ واقعی و شفاف بسته شود و بیش از چند هزار ردیف زائد و گیج‌کننده، حذف شود که اصلاح ساختارهای مالیاتی و تلاش برای اخذ مالیات‌های بر زمین‌مانده و جلوگیری از فرارهای مالیاتی از این جمله بوده و اخذ مالیات از خانه‌های خالی نیز در همین راستا است. /9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات