۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۹۷۵۳۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

پرستاران در مبارزه با کرونا جلوه‌های ایثار دفاع مقدس را تکرار کردند

پرستاران در مبارزه با کرونا جلوه‌های ایثار دفاع مقدس را تکرار کردند
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: پرستاران و مدافعان سلامت در جریان مبارزه با کرونا با فداکاری و ازخودگذشتگی، جلوه‌های ایثار در دفاع مقدس را تکرار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت احسان و نیکوکاری در جامعه، بر ضرورت دغدغه مندی نسبت به اقشار مختلف به‌ویژه محرومان و نیازمندان تأکید کرد.

وی با اشاره به این فرموده امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه کسی که در جامعه احسان می‌کند حق او بر جامعه این است خدمات او بیان و تشریح شود، افزود: از مصادیق بارز احسان نسبت به جامعه امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا هستند که برای نظام و انقلاب زحمات فراوانی کشیدند و حق فراوانی بر گردن ما دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، بر الگوبرداری بانوان از این بانوی متقی، وفادار و محب ولی و ولایت تأکید و اظهار کرد: زینب کبری(س) تمام عمر خود را صرف پرستاری و مراقبت از مادر، پدر، برادران و خانواده آن‌ها کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: این بانوی صبور از دوران کودکی زجرهای مادر و خون‌دل خوردن‌های پدرش را دید و همراه آن خون‌دل خورد و پس از آن نیز زجرها و مصائب برادرانش امام حسن(ع) و حسین(ع) را دید و خون‌دل خورد؛ اما همواره پرستار و همدم دردهای برادران و خانواده ماند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) همه زندگی خود را برای دین گذاشت، اضافه کرد: این بانوی بزرگوار تمام عمر خود را در کنار رهبران دینی جامعه ماند و با حمایت از ولی و ولایت، برای حفاظت از دین مبین اسلام تلاش کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه پرستاران ادامه‌دهنده راه این بانوی بزرگوار هستند، گفت: جامعه پرستاری و کادر درمان همواره زحمت کشیده و برای کاهش آلام بیماران تلاش می‌کنند؛ اما در دوره کرونا فداکاری ویژه‌ای از خود نشان دادند و حتی بیشتر از خانواده بیماران کرونایی، برای نجات آن‌ها از چنگال این بیماری ازخودگذشتگی کردند.

وی تصریح کرد: در طول دوره کرونا به‌ویژه در ابتدای شیوع این بیماری که ترس و واهمه فراوانی به همراه داشت، پرستاران با فداکاری در کنار بیماران مانده و برای درمان آن‌ها تلاش می‌کردند، آن هم در حالی که بسیاری از این بیماری وحشت داشتند و حتی اجازه ورود به بخش کرونا را نیز به افراد نمی‌دادند؛ اما پرستاران در همان ایام جهاد می‌کردند تا زنجیره انتشار ویروس را قطع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: به دلیل همین فداکاری ستودنی بود که مقام معظم رهبری به‌عنوان فقیه و مجتهد فتوا دادند کسانی که در این بیمارستان‌ها کار می‌کنند مجاهد هستند و اگر در این راه جان خود را از دست بدهند شهید محسوب می‌شوند و این بالاترین مدال افتخار برای کادر درمان و جامعه پرستاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: درواقع پرستاران و مدافعان سلامت در جریان مبارزه با کرونا با فداکاری و ازخودگذشتگی، جلوه‌های ایثار در دفاع مقدس را تکرار کردند./9314/پ201/

هادی رحیمی
ارسال نظرات