۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۰۱۰۷۴

آیا امارات همچنان در لیست امن ترین کشورهای جهان است؟

آیا امارات همچنان در لیست امن ترین کشورهای جهان است؟
حملات موشکی و پهپادی تلافی جویانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات، سؤالات مهمی را در مورد امنیت این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حملات موشکی و پهپادی تلافی جویانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات، سؤالات مهمی را در مورد امنیت این کشور ایجاد کرده، زیرا امارات میلیاردها دلار برای ارتقاء شهرت خود به پناهگاهی امن و به دور از ناآرامی و خشونت ها در کشورهای عربی همسایه، سرمایه گذاری کرده است.

پایگاه خبری «الخلیج الجدید» نوشت: حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن به امارات نه تنها ضربه متقابلی به سیاست خارجی تهاجمی اتخاذ شده توسط ابوظبی وارد کرد، بلکه به ایجاد حفره بزرگی به اندازه یک موشک بالستیک به ادعای امارات مبنی بر «سوئیس خاورمیانه» منجر شد.

این حملات نه تنها حاکمان امارات، بلکه جنایتکاران و جنگ طلبان را نیز نگران می کند که معتقدند، امارات پناهگاه امنی برای اموال مسروقه و پولشویی است.

گزارش اخیر «موقوفه کارنگی برای صلح بین المللی» نشان داد که ثروتی که زیربنای رونق دبی است تا حدی از درآمدهای غیرقانونی فساد و جنایت به دست می آید.

در این گزارش آمده است: در حالی که امارات سابقه همکاری قوی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی دارد، اما در مورد فعالیت‌های غیرقانونی و سایر جرایم مالی، این کشور را به مقصدی برای جذب جنگ طلبان، فروشندگان مواد مخدر و سایر افراد سودجو تبدیل کرده است.

به گزارش الخلیج الجدید، امارات به ویژه دبی وابسته به کارگران خارجی و تردد گردشگران است و اگر امارات به راحتی با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک مورد حمله قرار گیرد، آنها در مورد ادامه حضور خود در این کشور تجدید نظر خواهند کرد.

«ایاد البغدادی» فعال برجسته فلسطینی در مورد اینکه اگر «جنبش انصارالله» شهرهای بزرگ امارات را هدف قرار دهد، چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: کارگران مهاجر چمدان های خود را بسته و یک شبه امارات را ترک می کنند.

وی افزود: اکثر ساکنان امارات به دلیل فرصت های اقتصادی به این کشور آمده اند و بیش از نیمی از آنها اهل جنوب آسیا هستند، این افراد در صورت تشدید تنش نظامی، در این کشور نمی مانند و مقامات امارات نمی توانند مانع رفتن آنها شوند، زیرا در نهایت شهروند این کشور نیستند.

امارات پناهگاه امنی برای اموال مسروقه، پولشویی، درآمدهای غیرقانونی فساد و جنایت است

الخلیج الجدید در ادامه آورده است: امارات بر اساس کار کارگران مهاجر با دستمزد کم از بنگلادش، پاکستان، هند و جاهای دیگر ساخته شده که بسیاری از آنها در معرض نقض حقوق بشر هستند و وقایع اخیر می تواند امارات را برای آسیایی‌ها، آفریقایی‌ها و اروپای شرقی به چشم‌انداز کمتر جذابی، تبدیل کند.

علاوه بر آن سؤالاتی در مورد میلیاردها دلاری که امارات در سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» خریداری شده از ایالات متحده، سرمایه گذاری کرده است، مطرح خواهد شد. سوال این است که چگونه پهپادهای یمنی آن که هزاران کیلومتر دورتر از امارات هستند، توانستند در این کشور نفوذ کنند.

این پایگاه خبری نوشت: ماهیت برنامه های بعدی یمن برای امارات هنوز مشخص نیست و ابوظبی ممکن است برای به دست آوردن سامانه «گنبد آهنین» به رژیم اسرائیل متوصل شود و میلیاردها دلار در ماشین جنگی این رژیم سرمایه گذاری کند و بدین ترتیب رنج فلسطینیان را نادیده بگیرد.

اکنون امارات باید این سوال را از خود بپرسد که آیا یمن برای او به باتلاقی تبدیل شده است که ضعف های این کشور را آشکار و منابع آن را تخلیه می کند و به شهرت آن لطمه می زند. کشوری که با وقایع اخیر بدون شک دیگر پناهگاه امنی برای کشورهای جهان نخواهد بود./۹۸۸/

ارسال نظرات