۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۰۱۰۸۵

سومین نشست فراخوان بررسی نقشه راه حوزه هوش مصنوعی برگزار شد

سومین نشست فراخوان بررسی نقشه راه حوزه هوش مصنوعی برگزار شد
سومین نشست فراخوان بررسی نقشه راه کلان حوزه هوش مصنوعی کشور با حضور نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در سالن جلسات مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دومین نشست فراخوان بررسی نقشه راه کلان حوزه هوش مصنوعی کشور با حضور نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در سالن جلسات آیت الله حائری (ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

در این نشست آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و حجت الاسلام محمد جواد مهری عضو كميته و كارگروه  فقه و حقوق ستاد راهبري فناوری هوشمند حوزه های علميه به سخنرانی پرداختند و صاحب نظران حوزه و دانشگاه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را درباره نحوه تدوین سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند.

آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ظرفیت بالای هوش مصنوعی اعم از جنبه منفی و مثبت آن اظهار داشت: هوش مصنوعی ظرفیت های بالایی دارد و می تواند همه چیز را تحت تاثیر خود قرار دهد؛ به همین خاطر باید مراقب حیله های دشمنان باشیم و از ظرفیت عظیم هوش مصنوعی در اختیار نظام اسلامی استفاده کنیم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به بند اخلاقی افزوده شده در سند ملی هوش مصنوعی ابراز داشت: سندهای طراحی شده در جهان بیشتر از جنبه علمی است نه اخلاقی، و ما باید یک نگاه واقع بینانه به هوش مصنوعی داشته باشیم و آن را طبق اصول اخلاقی اسلام ترسیم کنیم.

حجت‌الاسلام مهري عضو كميته و كارگروه فقه و حقوق ستاد راهبری فناوری هوشمند حوزه های علميه به تعریف هوش مصنوعی پرداخت و گفت: حوزه علميه بايد با شناخت کافی از اين فناوری جديد استفاده کند و از فواید آن در مقدمات اجتهاد و مباحث پژوهشی بهره گیرد.

حجت‌الاسلام مهري اظهار داشت: بعد از صحبت های ما در دومين نشست فراخوان بررسی نقشه راه کلان حوزه هوش مصنوعی کشور افراد زيادی تماس گرفتند و می پرسیدند که اولاً هوش مصنوعي چيست؟ ثانياً چه كارايی برای حوزه دارد؟

ارسال نظرات