۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۰۱۲۸۶
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق:

انگلیس عامل توطئه جدید علیه عراق است

انگلیس عامل توطئه جدید علیه عراق است
قیس الخزعلی با اشاره به نقش لندن در توطئه جدید علیه بغداد، از نقش منفی امارات در این کشور نیز به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد که ملت عراق و ملت‌های منطقه، پس از پیروزی در برابر گروه تروریستی داعش، با امنیت زندگی می‌کنند.

شبکه خبری العهد به نقل از الخزعلی گزارش داد، تأثیری که «فرماندهان پیروزی» (شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) بر جای گذاشتند، با تداوم روحیه مقاومت، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید مسیر این دو شهید بزرگوار را تکمیل کرد، گفت: «مقدم دانستن منفعت عمومی بر [منفعت]شخصی، از نظر شرعی و اخلاقی واجب است».

دبیر کل عصائب در ادامه به توطئه جدید دشمنان علیه عراق اشاره و تأکید کرد، کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) از خطر طرحی آگاه است که از بیرون، علیه عراق، در حال طراحی است.

وی با تأکید بر اینکه، هدف از این طرحها، آسیب زدن به عراق است، خاطر نشان کرد، اینها، طرح‌های اطلاعاتی است که انگلیس در پس آن قرار دارد.

الخزعلی خاطر نشان کرد، همه از نقش بد امارات در منطقه و عراق، اطلاع دارند و تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا بین گروه‌های عراقی، فتنه‌افروزی کنند.

این مسئول عراقی با تأکید بر لزوم اتحاد گروه‌های عراقی، تصریح کرد: «حملاتی که به منطقه سبز صورت گرفته است، هیچ ارتباطی به گروه‌های مقاومت ندارد».

وی با بیان اینکه، گروه‌های شیعی، از «دولت حداکثری» حمایت می‌کنند، گفت: «چارچوب هماهنگی حتی اگر فراکسیون بزرگتر نیز باشد، به تنهایی حرکت نخواهد کرد؛ زیرا از این طرح خارجی اطلاع دارد».

الخزعلی صبح امروز نیز در واکنش به حملات اخیر به مراکز دیپلماتیک عراق نیز گفت: همه گروه‌های سیاسی و ملی و در راس آن نهاد چارچوب هماهنگی بر سر مردود بودن حمله به نهاد‌های دیپلماتیک اتفاق نظر دارند.

وی تاکید کرد: برخی دست نشانده‌ها می‌خواهند معادلات را به خصوص در این شرایط حساس به هم بریزند؛ اما متاسفانه گروه‌ها، شخصیت‌هایی سیاسی و رسانه‌ها به دنبال سوء استفاده از این حوادث برای فرافکنی سیاسی هستند، آن هم با اتهام‌های آشکار یا ضمنی به طرف‌هایی مشخص که بدون هیچ مدرکی مطرح می‌شود.

کمیته هماهنگی شیعیان نیز در بیانیه‌ای حمله راکتی بامداد جمعه به فرودگاه بغداد را محکوم کرده و آن را یک اقدام تروریستی مجرمانه توصیف کرد.

این کمیته گفت: حمله مذکور با هدف فتنه‌انگیزی و ایجاد بهانه و دامی برای دسیسه چینی علیه فرزندان وطن صورت گرفته است. از این رو چارچوب هماهنگی از تمامی گروه‌ها می‌خواهد تا همبستگی داشته و در کنار یکدیگر از رویکرد طرد و قلدری دوری کنند و فرصت بر هم زدن امنیت و دستیازی به حاکمیت وطن را از دشمنان بگیرند./۹۸۸/

ارسال نظرات