۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۰۱۳۳۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

وحدت حوزه و دانشگاه حفظ و تقویت شود

وحدت حوزه و دانشگاه حفظ و تقویت شود
لرستان-حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: این مهم برای رسیدن به اهداف مشترک حوزه و دانشگاه ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، صبح امروز در جلسه هم اندیشی بر محوریت شناخت ظرفیت های حوزه علمیه استان لرستان که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه صادقیه خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن یام الله دهه فجر گفت: برگزاری اینگونه نشست‌ها نیز از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی  فقیه در لرستان بر ضرورت حفظ وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه از اهداف حضرت امام(ره) است که بزرگانی همچون شهید آیت‌الله مفتح برای تحقق آن، زحمات فراوانی کشیدند.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش شود نشست‌های مشترک بین اساتید دانشگاه‌ها با اساتید حوزه‌های علمیه، بیشتر شود، عنوان کرد: کمیته‌های مشترکی تشکیل شود که اساتید دانشگاه‌ها و اساتید حوزه‌ها عضو این کمیته‌ها باشند و درباره موضوعات مختلف، تبادل نظر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی باید با تشکل‌های طلاب و حوزه‌های علمیه نشست‌های مشترکی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، هر دو اهداف مشترک و هر دو دشمنان مشترک دارند، گفت: ارتقای دینی، فرهنگی و پیشرفت اقتصادی جامعه از هدف‌های مشترک حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اهداف مشترک در سایه وحدت و همفکری بین حوزه و دانشگاه، حاصل می‌شود، اظهارکرد: همکاری، خرد جمعی و تعاون بین حوزه و دانشگاه را باید تقویت کرد و گسترش داد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی بدون ارتقای دینی و فرهنگی محقق نمی‌شود، عنوان داشت: در راستای اینکه چگونه می‌توانیم در استان لرستان، تحول همراه با جهش ایجاد کنیم باید اساتید حوزه و دانشگاه باید با همدیگر همفکری کنند و از این ظرفیت ها استفاده شود./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات