۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۰۱۳۳۶
نماینده ولی فقیه در کاشان؛

امامزاده علی بن باقر نماد ولایت مداری و قیام در برابر ظلم است

امامزاده علی بن باقر نماد ولایت مداری و قیام در برابر ظلم است
اصفهان ـ آیت الله سلیمانی با تسلیت ۲۷ جمادی الثانی شهادت علی ابن امام محمد باقر(ع) درمشهد اردهال کاشان، گفت: علی بن باقر نماد ولایت مداری و قیام در برابر ظلم و ستم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سلیمانی صبح امروز همزمان با سالروز شهادت امامزاده علی ابن باقر (ع) که در مسجد جامع کاشان مکانی که نخستین نماز جمعه کاشان به امامت امامزاده علی بن باقر(ع) دراین مسجد اقامه شد، گفت: امامزاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) فرزند بلافصل امام باقر(ع) وجه ربک است.

وی با اشاره به اینکه نماد امیرمومنان(ع) ذوالفقار است، افزود: چوب نماد و ابزار دفاعی آن روز مردم کاشان و فین کاشان و خاوه برای دفاع ازعلی ابن باقر (ع) و مبارزه با ظلم درآن دوره است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه امامزاده علی بن باقر(ع) مسجد جامع کاشان را تبدیل به مرکزاقامه نمازجمعه، تبلیغ معارف دین و فرهنگ علوی کرد، اظهارداشت: امامزاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) نماد ولایت مداری و قیام در برابر ظلم و ستم است.

وی ادامه داد: اگر امروز مردم منطقه کاشان همزمان با روز شهادت علی بن باقر(ع) با چوب برای یاری این امامزاده واجب التعظیم پیاده عازم مشهد اردهال می‌شوند برای این است که این اقدام اقدام نمادین آن‌ها لبیک به ندای هل من ناصرینصرنی این امامزاده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: افرادی که این حرکت نمادین را درک کرده اند غرق درمعنویت می‌شوند، اما برخی دیگر این حرکت را که اقدامی ارزشمند است را درک نمی‌کنند.

وی افزود: اگر مردم منطقه کاشان یک روز برای مبارزه با ظلم و ابراز دشمنی با ستمگران و تبری از ستمگران اموی و عباسی با در دست داشتن چوب پیاده به سوی مشهد اردهال می‌روند به معنای ولایتمداری مردم منطقه کاشان است.

لازم به ذکر است، مردم فین کاشان در روز ۲۷جمادی الثانی همزمان با شهادت علی بن باقر(ع) با چوبدستی «نماد سلاح دفاعی درقدیم» از محل مسجد جامع کاشان مکانی که نخستین نماز جمعه کاشان از سوی این امامزاده درآن اقامه شد حرکت و مسیر ۴۵ کیلومتری کاشان تا مشهد اردهال پیاده طی کرده و شامگاه امروز وارد مشهداردهال کربلای ایران شده و آستان مقدس این امامزاده عزاداری می‌کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات