۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۷۰۱۳۷۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

جهاد تبیین راهکار مقابله با عملیات روانی و روایی دشمن است

جهاد تبیین راهکار مقابله با عملیات روانی و روایی دشمن است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری هدف اصلی عملیات روانی و روایی دشمن را تبدیل عملیات روانی به عملیات میدانی دانست و راهکار مقابله با آن را جهاد تبیین ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به عملیات روانی و روایی دشمن علیه نظام اسلامی، اظهار کرد: دشمن که امروز در قالب جریان ضدانقلاب و رسانه‌های تابعه آن ظهور دارد از عملیات روانی، هدفی مهم‌تر و بنیادی‌تر را دنبال می‌کند و آن هم تبدیل عملیات روانی به عملیات میدانی است.

وی خاطرنشان کرد: درواقع تمام این سیاه نمایی‌ها، نفرت پراکنی ها، یأس آفرینی‌ها، تشویش‌ها و اعتماد زدایی هایی، علاوه بر اینکه فکر و باور مردم را نشانه رفته است درصدد آشوب و فتنه و برهم زدن نظم اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه اهداف این هجمه همه‌جانبه باید برای مردم بیان و تبیین شود، اضافه کرد: دشمنان برای کم کردن حساسیت مردم نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌ها و اصول انقلاب تلاش فراوانی می‌کنند؛ ازاین‌رو همه به‌ویژه نخبگان باید هوشیار باشند.

وی با اشاره به اینکه اصول و آرمان‌های انقلاب در شعارهای تظاهرات و راهپیمایی‌های پیش از انقلاب و همچنین در کلمات امامین انقلاب و متفکران اصلی انقلاب اسلامی مشهود است، تصریح کرد: حاکمیت دینی، مبارزه با استکبار جهانی، عدالت اجتماعی و حمایت از مستضعفان، جمهوریت و مردم‌سالاری دینی، آزادی، استقلال و... . ازجمله اصول انقلاب ما هستند که به‌شدت مورد هجوم و سیاه نمایی دشمن قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: نباید نخبگان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای راهبرد پراهمیت تبیین را به روشنگری پیرامون مسائل سطحی و خرد سیاسی رسانه‌ای تقلیل داده و از پرداختن به اصول و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی غفلت کنند.

وی ادامه داد: البته این به معنای بی‌اهمیتی مسائل خرد سیاسی نیست که باید به آن‌ها نیز به شکل صحیح و متقن پرداخت لکن رهبر بزرگوار انقلاب منظور از جهاد تبیین را در وهله اول بیان و روشنگری پیرامون آرمان‌ها و اصول انقلاب می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: اکنون که ولی‌فقیه جامعه و رهبر مسلمانان برای مقابله با هجمه گسترده دشمنان، راهبرد بزرگی را به نام جهاد تبیین به‌طور اعم و استفاده از ابزارهایی مثل فکر، قلم، بیان، رسانه و فضای مجازی به‌طور اخص بیان کردند همه نخبگان و فعالان فرهنگی باید با لبیک‌گویی به این فرمایش رهبر معظم انقلاب، رسالت خود را در این راستا به‌خوبی ایفا کنند./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات