۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۷۰۱۴۰۹

انتقاد مردم از قیمت بلیت جشنواره فجر

انتقاد مردم از قیمت بلیت جشنواره فجر
در آستانه آغاز چهلمین جشنواره فیلم فجر سینما‌ها برای میزبانی از علاقه‌مندان هنر هفتم آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، درگاه فروش بلیت‌ سینما‌های مردمی جشنواره فجر چهلم، در ۳ سامانه (ایران تیک، سینما تیکت و گیشه هفت)  از روز ششم بهمن امسال روی مخاطبان هنر هفتم باز شد. قیمت بلیت‌های جشنواره امسال، بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان متغیر است. 

در آستانه آغاز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، به میان مردم رفتیم تا نظر آنها درباره بلیت فروشی و روند برگزاری این رویداد را بدانیم.

علاقه مندانی که بلیت جشنواره را تهیه کرده بودند، از نحوه فروش راضی بودند و به گفته آن‌ها جشنواره فیلم فجر در این دوره بازار سیاه نداشت و سامانه‌های فروش بلیت هم دچار اخلال نشدند.

اما، ساعت سانس‌ نمایش فیلم‌ها مورد انتقاد مخاطبان است؛ به گفته آن‌ها فیلم‌ها یا خیلی زود و یا خیلی دیر وقت اکران می‌شوند.

از تقاضای مردم برای تخفیف در بلیت فیلم‌ها تا آماده سازی سالن‌های میزبان

عده‌ای از علاقه‌مندان هنر هفتم انتظار دارند در جشنواره فیلم فجر، در کنار تماشای فیلم‌هایی که معضلات اجتماعی را بیان می‌کنند، فیلم‌هایی در ژانر هیجانی و اکشن هم تماشا کنند.

آن‌ها معتقد هستند که فیلم‌های سینمای ایران در دو بخش کمدی و طنز تولید می‌شود و جای فیلم‌هایی با مضمون معمایی و اکشن خالی است.

برخی از دوستداران سینما هم درخواست دارند قیمت بلیت‌های جشنواره فجر شامل تخفیف شود. به گفته آنها ۳۰ هزار تومان برای یک نفر مبلغ بالایی نیست، اما ممکن است یک خانواده ۵ نفره از قشر متوسط جامعه امکان خرید ۵ بلیت را نداشته باشد لذا طرح‌هایی همانند تخفیف در قیمت می‌تواند امکان تماشای آثار را برای اقشار متوسط جامعه هم فراهم کند.

در مدت ۴ روز از آغاز بلیت فروشی، حدود ۴۵ درصد از بلیت‌های جشنواره فروش رفته است. مردم از اطلاع رسانی ضعیف در خصوص جشنواره گلایه داشتند. عده‌ای می‌گفتند ما اهل سینما هستیم، اما از زمان آغاز فروش بلیت‌ها و همچنین نحوه تهیه آن بی خبر بودیم.

از تقاضای مردم برای تخفیف در بلیت فیلم‌ها تا آماده سازی سالن‌های میزبان

در چهلمین جشنواره فیلم فجر ۶۲ سینما در پایتخت و ۳۱ سینما در مراکز استان‌ها میزبان مردم خواهند بود. در ادامه گزارش میدانی، با چند تن از سینماداران صحبت کردیم.

اقلام تبلیغی به موقع به دست سینماداران نرسید

محمود قنبری مدیر پردیس سینمایی مگامال گفت: ما ۱۰ سالن داریم که ۴ سالن با ۶۰۰ صندلی میزبان مخاطبان جشنواره فیلم فجر خواهد بود. در این دوره با ظرفیت ۷۰ درصدی سالن‌ها به استقبال جشنواره می‌رویم. متاسفانه اقلام تبلیغی با تاخیر به دست سینماداران رسید و این مسئله باعث شد که فضاسازی سینما‌ها آنطور که باید اتفاق نیفتد، اما نکته مثبت این بود که هارد فیلم‌ها زود به دست ما رسید و در حال آماده سازی هستیم.

روستایی مدیر سینما آفریقا هم از اکران فیلم‌ها در ۴ سانس خبر داد و گفت: در بین سانس ها، سالن‌ها به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند. فروش بلیت‌ها تنها از طریق سامانه بوده و به احتمال زیاد در ایام جشنواره هم بلیت فروشی در گیشه انجام نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات