۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۷۰۱۴۱۸

انتقاد ها از طرح پذیرش بدون کنکور دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل مدارس خارجی

انتقاد ها از طرح پذیرش بدون کنکور دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل مدارس خارجی
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به اظهارنظر کارشناسی درباره طرح پذیرش بدون کنکور دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل مدارس خارجی و ایرانی خارج از کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکزپژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به اظهارنظر کارشناسی درباره طرح پذیرش بدون کنکور دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل مدارس خارجی و ایرانی خارج از کشور پرداخت.

در این گزارش آمده است: طرح پذیرش بدون کنکور دانشجوى ایرانى فارغ التحصیل مدارس خارجى و ایرانى خارج از کشور» به شماره ثبت 686 در تاریخ هشتم تیر ماه سال 1400 اعلام وصول شد و به امضاى 22 تن از نمایندگان مجلس رسیده است.

در این گزارش تصریح شده است: این طرح در نظر دارد به دانشگاه‌ها اجازه دهد فارغ التحصیلان مدارس مذکور را که حداقل 6 سال از دوران تحصیل پیش از دانشگاه (آموزش عمومی) خود را در مدارس غیرایرانى و یا مدارس ایرانى خارج از کشور گذرانده اند، با دریافت شهریه اى معادل شهریه دانشجویان خارجى پذیرش کنند. خاستگاه طرح، چنانکه از مقدمه توجیهی برمى آید، نه نشئت گرفته از یک نیاز و مطالبه مشخص، بلکه ناشى از تسرى شیوه پذیرش دانشجوى خارجى به ایرانیانى است که حداقل 6 سال از تحصیلات پیش از دانشگاه خود را در خارج کشور گذرانده اند.

در ادامه این گزارش ذکر شده است: نتایج این گزارش نشان می دهد موضوع این طرح در اولویت قانونگذاری قرار ندارد و مغایر عدالت و قانون اساسی تشخیص داده شده است و درنهایت پیشنهاد رد این طرح داده می‌شود.

ارسال نظرات