۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۰۱۴۷۶
عضو ائتلاف «فتح»:

آمریکا با بمباران فرودگاه بغداد به دنبال توجبه حضور نظامی خود در عراق است

آمریکا با بمباران فرودگاه بغداد به دنبال توجبه حضور نظامی خود در عراق است
«احمد الموسوی» یک عضو ائتلاف «فتح» اعلام کرد که گروه‌های وابسته به آمریکا برای توجیه حضور این کشور درعراق، به دنبال برهم زدن امنیت و هدف قرار دادن مواضع حساس بغداد هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «احمد الموسوی» یکی از اعضای ائتلاف «فتح» در سخنانی از هدف و توطئه‌ای که قرار است آمریکا پس از بمباران فرودگاه بین المللی بغداد اجرا کند، پرده برداشت.

الموسوی با بیان اینکه حضور آمریکا در عراق براساس برهم زدن امنیت داخلی این کشور است، اعلام کرد که گروه‌های مسلح وابسته به واشنگتن برای توجیه حضور خود در عراق ایجاد هرج و مرج می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف این گروه‌های مسلح بمباران برخی از مواضع حساس عراق ازجمله فرودگاه‌ها است، افزود که هیئت هماهنگی مقاومت بار‌ها اعلام کرده است که فرودگاه‌ها و نهاد‌های دیپلماتیک از جمله فرودگاه بغداد، اهدافی هستند که نمی‌توان آن‌ها در شرایط فعلی هدف قرار داد.

الموسوی اعلام کرد که حوادث بمباران فرودگاه بغداد و دستگیری شخص متهم به این اقدام، وجود دست‌های خارجی که با هدف توجیه برخی از پروژه‌های سیاسی، در راستای برهم زدن اوضاع عراق تلاش می‌کنند را تأیید می‌کند.

این نماینده عراقی ضمن تاکید بر وجود طرف‌هایی که با اتهام زنی به برخی از احزاب سیاسی در رابطه با بمباران اخیر فرودگاه بغداد، سعی در کنار زدن این احزاب دارند، اظهار داشت که حقایق و نتایج تحقیقات باید علنی شوند به ویژه که طرف‌های عامل بمباران مذکور به آمریکا مرتبط هستند و در راستای توجیه حضور این کشور در عراق و کنار زدن برخی احزاب از روند سیاسی، تلاش می‌کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات