۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۰۱۴۷۸
توسط سخنگوی محور دیالی؛

جزئیات نفوذ تروریست‌ها از لبنان به خاک عراق فاش شد

جزئیات نفوذ تروریست‌ها از لبنان به خاک عراق فاش شد
صادق الحسینی سخنگوی محور دیالی در سازمان الحشد الشعبی عراق، جزئیاتی دقیق از ورود و نفوذ تروریست‌هایی از لبنان به خاک عراق فاش کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سازمان الحشد الشعبی عراق جزئیات دقیقی از پرونده یک باند لبنانی در صفوف داعش در استان دیالی و به طور مشخص در منطقه «حاوی العظیم» ارائه کرد.

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی در سازمان الحشد الشعبی عراق در این خصوص به وبگاه خبری «المعلومه» توضیح داد و گفت که دو شب پیش طی یک حمله هوایی در حاوی‌العظیم و هدف قرار دادن یک باند تروریستی داعش مشخص شد که شماری از کشته‌ها دارای تابعیت لبنانی هستند که اخیرا به این گروه تروریستی پیوسته‌اند و به صورت غیرقانونی وارد عراق شده‌اند.

وی افزود: «سرویس‌های دولتی در لبنان تایید کرده‌اند که ۹۰ تبعه این کشور به شیوه‌های غیرقانونی وارد خاک عراق شده‌اند و ده تبعه آن نیز از طریق فرودگاه‌ها و سفر قانونی وارد عراق شده‌اند. دو مسیر برای ورود این افراد به خاک عراق وجود داشت. یکی از طریق خاک سوریه و دیگری از طریق فرودگاه‌ها با حمایت ادارات و نهاد‌هایی که به دنبال برهم زدن قواعد بازی و متشنج کردن اوضاع امنیتی و ثبات داخلی کشور هستند».

الحسینی تصریح کرد: «یک دستور کار روشن بین‌المللی وجود دارد که دروازه نفوذ افراطی‌ها از لبنان به عراق را باز کرده است و این موضوع بسیار خطرناک است و توجه و افشای همه اسنادی را می‌طلبد که از طریق آن‌ها قصد آسیب رساندن به عراق و همه طیف مردم آن وجود دارد».

سرویس اطلاعات نظامی عراق، دو شب پیش فاش کرد که ۹ تروریست در یک حمله هوایی در نزدیکی حاوی العظیم در شمال دیالی کشته شدند که چهار نفر از آن‌ها تابعیت لبنانی داشتند.

چند روز پیش بود که روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار یادداشتی و اشاره به وضعیت اقتصادی نامساعد در لبنان از پیوستن شماری از جوانان این کشور به گروه تروریستی- تکفیری داعش در ازای وعده دریافت حقوق ماهیانه ۲۰۰۰ دلار خبر داد و به اظهارات «بسام مولوی» وزیر کشور لبنان در خصوص خروج ۳۷ جوان طرابلسی از کشور برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق استناد کرد.

از سوی دیگر برخی منابع غیر رسمی لبنان نیز تایید می‌کنند که تعداد جوانان لبنانی که این روز‌ها کشور خود را برای پیوستن به تروریست‌های داعش ترک می‌کنند بسیار بیشتر از آمار اعلام شده از سوی دستگاه‌های رسمی است./۹۸۸/

ارسال نظرات